Heja Biltema!

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

SportGuzzi
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport 2000

Heja Biltema!

Inlägg av SportGuzzi »

Idag skulle jag demontera bakhjulet på min V11 för att byta bakdäck och till saken hör att jag inte haft hojen så länge så jag har aldrig gjort det på en Guzzi innan.

Åkte till Biltema för att inhandla ett depåstöd och hittade ett som verkade kanon.
Väl hemma vad det bara att justera in det så att det passade min donna och trampa till så stod hon stabilt och bra. Denna underbara hjälp detta innebar för 249 kronor, rena klippet!
Detta besparade mig många svordomar, det är jag säker på.... :D
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023

Re: Heja Biltema!

Inlägg av Raz »

Jag tror konsensus i nån tråd på sporthoj.com är att det är bra valuta för pengarna men att man absolut inte ska tro att man tex. kan sitta på hojen när den står på stödet för då kan det paja och hojen går i backen. Om det nu var samma stöd vet jag inte. Själv har jag ett från Jula i samma prisklass som funkar hyfsat men verkligen också känns som om det inte håller för ett par kilo till. Och så har jag Guzzis originalstöd som är helt kanon, med det kan jag låta ungarna mer eller mindre klättra hur dom vill på hojen. Men det är ivägen om man tex. ska ta bort crossovern under växellådan.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar