oljefilterverktyg till 1200 sport
Moderator: Moderatorer
-
blgmans3
- Nykomling
- Mina motorcyklar: Le Mans III 1983
1200 Sport 2007
oljefilterverktyg till 1200 sport
Biltema oljefilterverktyg artnr:20-321 (49,90kr) passar till UFI oljefilter 2328700 med 14 kanter som säljes av stein-dinse m.m. Har man guzzi original oljefiltret 30.15.30.00 passar verktyget inte,för det UFI oljefiltret har 8 kanter!!!
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: oljefilterverktyg till 1200 sport
Jag brukar ha samma problem med min V11 Lemans.
En stor mejsel och ett klubbslag så att mejseln åker in i filtret brukar bli lösningen
En stor mejsel och ett klubbslag så att mejseln åker in i filtret brukar bli lösningen
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- cumber
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Re: oljefilterverktyg till 1200 sport
Jag köpte Biltemas 3-klo verktyg 12-976 i tron att det skulle funka på originalfiltret på Brevan. Inte då. Så jäkla trångt.
Efter en viss modifiering (med bågfil) så gjorde jag klorna smalare. Och då kunde jag åtminstone få bort filtret.
Hi-flo filtret jag hade köpt var 14-kantigt. Och där passade Biltema verktyget 20-321 perfekt.
Jag gillar min Breva. Men användarvänlig om man vill byta motorolja eller ännu värre växellådsolja är den inte.
Är det någon som har tömt ur växellådsoljan ur en väl uppvärmd motor utan att ha bränt sig på avgaskröken och/eller
har fått olja rinnande på både avgaskrök och centralstöd?
Efter en viss modifiering (med bågfil) så gjorde jag klorna smalare. Och då kunde jag åtminstone få bort filtret.
Hi-flo filtret jag hade köpt var 14-kantigt. Och där passade Biltema verktyget 20-321 perfekt.
Jag gillar min Breva. Men användarvänlig om man vill byta motorolja eller ännu värre växellådsolja är den inte.
Är det någon som har tömt ur växellådsoljan ur en väl uppvärmd motor utan att ha bränt sig på avgaskröken och/eller
har fått olja rinnande på både avgaskrök och centralstöd?
Cumber
Stornello 125 -71
Stornello 125 -71