När bilisterna beter sig korkat (det händer ju...), kan det vara bra att göra dem uppmärksamma på sin fadäs.
Med hjälp av detta grymma signalhorn kommer de garanterat att vakna till:
(Annonsen fanns med i senaste Giornale om ni tycker det verkar bekant):
http://www.berup.com/Rosso.html
Berups hemsida:
http://www.berup.com/
Ljudprov:
http://www.youtube.com/watch?v=Xdy233EIWkM
Vässa pipan.
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Vässa pipan.
Ciao / Ne
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Vässa pipan.
Inte alls konstigt Berra.
Renen (lat. Trafficantus imbecillus) är helt klar inte den slugaste organismen på vägrenen.
Betänk att deras huvuden vart år förmår att producera ett uppsättning magnifika horn. Då kanske det är mycket begärt att de dessutom skall kunna tänka konstruktivt kring trafik och konsekvenser kring sitt handlande.
Dessutom talar du ju om norska renar...
Hos renen till skillnad från många andra däggdjur tycks slugheten ligga på sammma nivå hos individer från båda könen. Men så är ju renen också det enda djuret där båda könen anlägger horn på detta sätt.
Ergo: För att man har häftiga horn behöver man inte vara vassaste kniven i lådan... Detta gäller självklart inte för dig och mig...
Renen (lat. Trafficantus imbecillus) är helt klar inte den slugaste organismen på vägrenen.
Betänk att deras huvuden vart år förmår att producera ett uppsättning magnifika horn. Då kanske det är mycket begärt att de dessutom skall kunna tänka konstruktivt kring trafik och konsekvenser kring sitt handlande.
Dessutom talar du ju om norska renar...
Hos renen till skillnad från många andra däggdjur tycks slugheten ligga på sammma nivå hos individer från båda könen. Men så är ju renen också det enda djuret där båda könen anlägger horn på detta sätt.
Ergo: För att man har häftiga horn behöver man inte vara vassaste kniven i lådan... Detta gäller självklart inte för dig och mig...
Ciao / Ne