Tanklås LM III

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Kula
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 jul 2013, 09:26
Mina motorcyklar: LM III-83
Ort: Värmland

Tanklås LM III

Inlägg av Kula »

Har bytt tändningslås. Men tappat bort tanknyckeln till LM III. :evil:
Så nu står hon där....
Vad göra?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Tanklås LM III

Inlägg av Nicke »

Hmm, tråkigt läge.

Som jag ser det finns det tre lösningar att välja bland. (Förslagsvis i nämnd ordning)

1. Leta rätt på nyckeln.
2. Försök dyrka upp låset med ett par smala och styva verktyg. (Låset ligger ju i rätt bra dyrkposition).
3. Bruka våld! Borra upp låset, men se då till att skydda tanken för ev. "snedborrningar".

För alternativ två kan man antagligen söka hjälp av en låssmed, eller varför inte andra profs, om man eventuellt har kontakter i den undre världen...;).
Ciao / Ne
Skriv svar