Är det någon som råkar ut för oljeläckage mellan blocket och kåpan över kamkedjan?
Packningen har krupit ut på vänster sida just ovanför motorfästet. Det är färsk gul olja
som kommer. Tyvärr har jag inte koll på det här med Zippning så jag får tyvärr inte med
någon bild.
Det här är inget svar på frågan.
Men vad gäller bilder så är det ju enkelt att öppna upp dem i ex. standardprogrammet "paint", där du enkelt sparar ner dem i förminskad storlek ( t.ex. 30%) och ett lätt bildformat ( ex. Jpeg). Då är det inga problem att få in dem på forumet sedan.
Hoppas problemet löses lätt.
Hej,
Du säger inte vilken motor det är men äldre stor-block-motorer har en backventil i vevhusventilationen precis där slangen går ut. Den beckar igen efter en tid och då får man ett övertryck i vevhuset som måste ut nånstans. Oftast blåser man en packbox med tätningen går kanske istället. Kolla vevhusventilationen innan du lagar läckan.
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Sture, det är en 1 064cc, jag förmodar att vevhusventilationen är den tjocka slang som går upp från blocket bakom cylindrarna, inringad på bilden (OBS, bilden är vriden 45 grader). Sitter backventilen där under då? Provade att trycka slangen som går från ramen och till luftburken (som på min är ersatt med en liten burk Red Bull, tänkte passa på och byta till en Norrland Guld när man ändå är igång, om den får plats) utan problem.
Kjelle, hojen var 10år när jag köpte den och Guzzi är ju en mogen maskin redan som ny så den kan ha varit med om en del. Skämt åsido så var jag inne på om kamkedjan sprutat olja, spännaren slutar just vid läckan och kan ha eroderat hål i packningen. Jag bytte till Agip 10-60 för några 100-tal mil sedan och den är ju väldigt vattning den oljan. Men nu kör jag på Stures tips, de nya packningarna bör komma från Stein-Dinse på onsdag.