sådär, då var man guzziägare igen....

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

DeThomaso
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

sådär, då var man guzziägare igen....

Inlägg av DeThomaso »

85 års modell av V65 Lario inköpt av Sigge i Halmstad idag vid middagstid. Hojen ska köras hem de ca 40 milen. Äventyret börjar omedelbums.... efter 2 kilometer börjar spöregnet....efter ca 2 mil lägger framljuset av...fortfarande spöregn....efter ca 10 mil slutar hojen ladda......fortfarande spöregn....efter ca11mil slutar ena tändhatten fungera då tändkabeln ramlar dän....plockar ihop skiten med lite silvertejp....ösregn med blixtnedslag var 5 sekund.....elen lägger av helt vid Ödeshög efter ca 23 mils åkande i absolut ösregn...hojen stendöd......hojen stoppas in i ett förråd på en mack för hämtning i morgon med släpkärra. Jävla tur att man hade följebil ;-)
Nu ska hojen hem och sen ska Thomas ha utlopp för sina uppdämta mekbehov under ett år framöver....
Fan...det känns redan som förr i tiden när man låg och skruvade lite överallt i naturen :-)
Ha det gött alla
Thomas
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06

Re: sådär, då var man guzziägare igen....

Inlägg av Jörgen »

Hehe! På något vis är det sådana där upplevelser som kryddar livet..
Gratulerar till nyförvärvet! Kommer säkert bli riktigt bra :) .
DeThomaso
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Inlägg av DeThomaso »

Jörgen skrev:Hehe! På något vis är det sådana där upplevelser som kryddar livet..
Gratulerar till nyförvärvet! Kommer säkert bli riktigt bra :) .
Tackar, nog är jag ordentligt kryddad :D
kläderna kommer ta en vecka att torka. Men nu är hojen hemma och tändkablarna är bytta. Resten av elsystemet håller på att torka och jag har fixat framljuset. Kanske kanske kan det bli en tur på hojen i år ändå :shock:
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
west
Guzzifantast

Inlägg av west »

Vill bara gratulera till en mycket trevlig hoj.
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
Skriv svar