Hej
Packar om mina förgasare och upptäckte att papperspackningen som jag tog bort under plastlocket var lite buckliga och att det hade blivit tätat med lite silikon runt kanten.
Det ska vara tätt här, och jag tror jag vill impregnera pappret på mina nya packningar innan montage. Något som plast inte ogillar gissar jag på.
Förslag på smörja/smet? någon?
Packning VHBT
Moderator: Moderatorer
Re: Packning VHBT
Motorolja, konsistensfett o.dyl. Den sitter där för att skydda omkringvarande detaljer från bensinstänk vid förgasarsmällar.
Tjuvdrag uppifrån igenom trottelhuset är försumbart.
Silikon hör för övrigt inte hemma på en MC.
Tjuvdrag uppifrån igenom trottelhuset är försumbart.
Silikon hör för övrigt inte hemma på en MC.