Packning VHBT

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

GuzziT5
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 mar 2012, 21:45

Packning VHBT

Inlägg av GuzziT5 »

Hej

Packar om mina förgasare och upptäckte att papperspackningen som jag tog bort under plastlocket var lite buckliga och att det hade blivit tätat med lite silikon runt kanten.

Det ska vara tätt här, och jag tror jag vill impregnera pappret på mina nya packningar innan montage. Något som plast inte ogillar gissar jag på.

Förslag på smörja/smet? någon?
special
GuzziFanatisk
Inlägg: 109
Blev medlem: 03 jun 2007, 13:08

Re: Packning VHBT

Inlägg av special »

Motorolja, konsistensfett o.dyl. Den sitter där för att skydda omkringvarande detaljer från bensinstänk vid förgasarsmällar.
Tjuvdrag uppifrån igenom trottelhuset är försumbart.

Silikon hör för övrigt inte hemma på en MC.
Skriv svar