Stone koppling

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Stone koppling

Inlägg av Jari »

Jag har en förhoppningsvis blivande medlem som köpt en Stone -05:a. Han behöver byta koppling på den. Vilken koppling skall han ha?? Är det samma som jag tex bytte på min LM 4 -87:a??? Kan någon ge mig lite tips på det? Stein Dinse har dom den??
Kjelle eller Raz ni som vet allt..... :wink: :wink:

Sir Jari
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Stone koppling

Inlägg av Guzzikjelle »

Stien Dinse har rätt koppling :D
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Stone koppling

Inlägg av Jari »

Men vilken är det? Vi hittar inte inte just den årsmodellen så frågan är om det är samma koppling som till V 11 Lemans tex?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Stone koppling

Inlägg av Nicke »

Ni skall självklart välja den stenhårda...

Skämt åsido, det är väl samma koppling på alla bigblockare så vitt jag vet.

Se till att han skickar in medlemsansökan innan du hjälper honom ytterligare... ;)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Stone koppling

Inlägg av Jari »

Det var det första jag sa åt honom att han måste bli medlem innan jag hjälper honom.
Jag börjar tro att det är en singeldisk koppling på den??. Nej jag tror att han får riva den först o sedan köpa kopplingen.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Stone koppling

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej jag tror inte det är samma koppling på v11 Lemans som Stonen V11 har den nya 6 växlade lådan o Stenen den gamla 5 växlade. :D
:oops: Medlemsansökan ??????????? :oops:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar