Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av Nicke »

Snyggt brev med inlindat ärende såg vi häromdagen.

Det är det här det handlade om:
http://www.autoevolution.com/news/moto- ... 64252.html
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av Nicke »

Ciao / Ne
Mårten
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
Ort: Gävle

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av Mårten »

Jag har en 1200 Sport -12, som jag tog ut i början på Juli.
Jag har också blivit informarerad att en "eventuell förslitning i bakre stötdämparinfästningen" kan "äventyra stabiliteten på fordonet".
De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)

Edit: Bifogar pdf som visar vad som skall ha gått ut till importörerna/handlarna och vilka delar det handlar om.
Bilagor
013-2013 Recall.pdf
(325.77 KiB) Nerladdad 287 gånger
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av GuzziKungen »

Mårten skrev:Jag har en 1200 Sport -12, som jag tog ut i början på Juli.
Jag har också blivit informarerad att en "eventuell förslitning i bakre stötdämparinfästningen" kan "äventyra stabiliteten på fordonet".
De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)

Edit: Bifogar pdf som visar vad som skall ha gått ut till importörerna/handlarna och vilka delar det handlar om.
"De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)"
Dom menar att du ska leda hojen :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Mårten
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
Ort: Gävle

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av Mårten »

Idag fick jag länkaget utbytt så nu behöver jag inte leda hojen längre :mrgreen:
Det tog lite tid för Guzzi att få fram och leverera grejerna.
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Inlägg av GuzziKungen »

Härligt Mårten ,vilken tur att det fortfarande är hojväder 8)
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar