Svårbegripligt

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Svårbegripligt

Inlägg av Guzzi-Leif »

I och för sig dröjer det två år innan jag får/måste börja meka själv med min Stelvio men inget hindrar ju frossande i verkstadshandboken redan nu (jag älskar instruktioner/manualer).

I avsnittet om spjällsynk står det en not "Do not touch the throttle abutment screw or the throttle body must be replaced".
Vad i Herrans namn menar de? Jag hajar nada...
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Svårbegripligt

Inlägg av -ah »

Guzzi-Leif skrev:I och för sig dröjer det två år innan jag får/måste börja meka själv med min Stelvio men inget hindrar ju frossande i verkstadshandboken redan nu (jag älskar instruktioner/manualer).

I avsnittet om spjällsynk står det en not "Do not touch the throttle abutment screw or the throttle body must be replaced".
Vad i Herrans namn menar de? Jag hajar nada...

det refererar till "the sacred screw".
Det är inte riktigt sant vad som står, men livet blir besvärligt om man börjar laborera med just denna inställningsmöjlighet.

Mycket mer här:

http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... le+setting

http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... PS+setting

Samma forum har fö en egen Stelvio-avdelning: http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... t&catid=45
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Svårbegripligt

Inlägg av Guzzi-Leif »

Tackar, ah!
Förutom att jag nu vet mer om något som (i mer slanganpassad översättning) låter lite halvfräckt, inser jag att jag på sikt behöver skaffa VDSTS för att kunna nolla TPS'n efter spjällsynk.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Skriv svar