I och för sig dröjer det två år innan jag får/måste börja meka själv med min Stelvio men inget hindrar ju frossande i verkstadshandboken redan nu (jag älskar instruktioner/manualer).
I avsnittet om spjällsynk står det en not "Do not touch the throttle abutment screw or the throttle body must be replaced".
Vad i Herrans namn menar de? Jag hajar nada...
Svårbegripligt
Moderator: Moderatorer
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 581
- Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
- Ort: Karlstad
Svårbegripligt
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
- -ah
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
- Ort: Limhamn
Re: Svårbegripligt
Guzzi-Leif skrev:I och för sig dröjer det två år innan jag får/måste börja meka själv med min Stelvio men inget hindrar ju frossande i verkstadshandboken redan nu (jag älskar instruktioner/manualer).
I avsnittet om spjällsynk står det en not "Do not touch the throttle abutment screw or the throttle body must be replaced".
Vad i Herrans namn menar de? Jag hajar nada...
det refererar till "the sacred screw".
Det är inte riktigt sant vad som står, men livet blir besvärligt om man börjar laborera med just denna inställningsmöjlighet.
Mycket mer här:
http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... le+setting
http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... PS+setting
Samma forum har fö en egen Stelvio-avdelning: http://forum.guzzitech.com/index.php?op ... t&catid=45
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 581
- Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
- Ort: Karlstad
Re: Svårbegripligt
Tackar, ah!
Förutom att jag nu vet mer om något som (i mer slanganpassad översättning) låter lite halvfräckt, inser jag att jag på sikt behöver skaffa VDSTS för att kunna nolla TPS'n efter spjällsynk.
Förutom att jag nu vet mer om något som (i mer slanganpassad översättning) låter lite halvfräckt, inser jag att jag på sikt behöver skaffa VDSTS för att kunna nolla TPS'n efter spjällsynk.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad