LM III. Striping the rear wheel hub?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Kula
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 jul 2013, 09:26
Mina motorcyklar: LM III-83
Ort: Värmland

LM III. Striping the rear wheel hub?

Inlägg av Kula »

Bakhjul.pdf
(666.85 KiB) Nerladdad 217 gånger
Jag har tänkt att lacka om hjulen på min LM III. Har tagit bort "friction ring `4`fig.162. Men hur får jag bort "cush drive plate" `5`?
Har försökt med ett par krokar diagonalt och lyfter då fälgen utan att det släpper. Någon som har erfarenhet/ tips?
Bilagor
land.gif
(343.86 KiB) Nerladdad 50 gånger
Senast redigerad av 1 Kula, redigerad totalt 1 gånger.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: LM III. Striping the rear wheel hub?

Inlägg av Guzzikjelle »

5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Kula
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 jul 2013, 09:26
Mina motorcyklar: LM III-83
Ort: Värmland

Re: LM III. Striping the rear wheel hub?

Inlägg av Kula »

Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..
Kula
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 jul 2013, 09:26
Mina motorcyklar: LM III-83
Ort: Värmland

Re: LM III. Striping the rear wheel hub?

Inlägg av Kula »

Kula skrev:
Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..

Lösningen för mig blev att arbeta från andra hållet. bort med bromsskivan, dom båda hjullagren. sen när jag knackade på hubben så lossnade "ryckutjämnaren". -seger!
Bilagor
Seger1.gif
(332.22 KiB) Nerladdad 61 gånger
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: LM III. Striping the rear wheel hub?

Inlägg av Guzzikjelle »

Grattis o lycka till med resten.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar