Jag har tänkt att lacka om hjulen på min LM III. Har tagit bort "friction ring `4`fig.162. Men hur får jag bort "cush drive plate" `5`?
Har försökt med ett par krokar diagonalt och lyfter då fälgen utan att det släpper. Någon som har erfarenhet/ tips?
LM III. Striping the rear wheel hub?
Moderator: Moderatorer
LM III. Striping the rear wheel hub?
- Bilagor
-
- land.gif
- (343.86 KiB) Nerladdad 50 gånger
Senast redigerad av 1 Kula, redigerad totalt 1 gånger.
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Kula skrev:Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Lösningen för mig blev att arbeta från andra hållet. bort med bromsskivan, dom båda hjullagren. sen när jag knackade på hubben så lossnade "ryckutjämnaren". -seger!
- Bilagor
-
- Seger1.gif
- (332.22 KiB) Nerladdad 61 gånger
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Grattis o lycka till med resten.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator