Min miniservice känns nästan futtig med nya bromsbelägg, ny växellådsolja, ställda ventiler o ett nytt framdäck.
Prövar Bridgeston BT016 denna gång.
Haft BT020 men ville pröva något med lite mer grepp i.
Ha det gott
Johan
Moderator: Moderatorer
Visst, på torsdag morgon besiktar jag. Förhoppningsvis. Om jag inte får körförbud lär den stå på din parkering lite senare eftersom PVE-parkeringen blir fullknökad så tidigt. Jag ber om ursäkt för att jag besudlat er Italiano-catwalk med Suzukin några gånger senaste tiden, men det är ju slut med det nu. I och för sig är Centauron ingen skönhet direkt, den är rätt skamfilad ... men brutal. Och det blir ju en vinter framöver.1100 Sport 1997 skrev:Go känsla när det går vägen! Kul o se den framöver, gissar att du kommer att ta denna till jobbet sedan!
Johan
Skamfilad är ibland synonymt med brutal! Jag skyr garagedrottningar som ser ut som om de just är utplockade ur träburen fast de är 20 år gamla. Motorcyklar ska köras! Min hoj ser ut som fan själv, och det är precis vad den är ocksåekoxen skrev:I och för sig är Centauron ingen skönhet direkt, den är rätt skamfilad ... men brutal.
Cerrone ville ha ca 1300:- för spaken, men hade inte den hemma. Trögväxlad var den redan innan vurpan, förra ägaren måste ha fått något shims på fel ställe när han repade lådan ...Nicke skrev: Vad gäller priset på växelspaken så kan jag tänka mig att Centaurons är billigare än de sjuttonhundra min kostade (även om jag tydligen fick den till underpris!?). Självklart har inte Centauron lika exklusiv och minimalistisk spak.
Jämfört med din gamla LM så är, eller åtminstone skall växellådan på Centauron/Daytonan vara rena drömmen av lättväxlande. Gissar att dina problem snarare beror på den provisoriska spaken.
Antar att den lossnade från axeln just för att länkaget vrider lite snett. Precis det hände dyngsura mig när jag hade några kilometer kvar till en välbehövlig kram mitt i de gamla kvarteren i Falun under fjolårets harakiriresa.
Har fixat länkaget nu. Skruven var moterad från fel håll i klämförbandet (hävarmen på växelföraraxeln) så den klämde inte alls hur hårt man än drog åt. Vände på steken och förbättrade fastsättningen av hylsan så allt kändes stabilt. Men lika trögväxlad ändå. Får inte ur ettan över huvud taget förrän jag får upp farten, i garaget är det helt omöjligt. Skall försöka köra i morrn också, tidvis har det gått bra men jag vet inte riktigt i vilka förhållande det gäller (varm/kall etc).ekoxen skrev:Cerrone ville ha ca 1300:- för spaken, men hade inte den hemma. Trögväxlad var den redan innan vurpan, förra ägaren måste ha fått något shims på fel ställe när han repade lådan ...Nicke skrev: Vad gäller priset på växelspaken så kan jag tänka mig att Centaurons är billigare än de sjuttonhundra min kostade (även om jag tydligen fick den till underpris!?). Självklart har inte Centauron lika exklusiv och minimalistisk spak.
Jämfört med din gamla LM så är, eller åtminstone skall växellådan på Centauron/Daytonan vara rena drömmen av lättväxlande. Gissar att dina problem snarare beror på den provisoriska spaken.
Antar att den lossnade från axeln just för att länkaget vrider lite snett. Precis det hände dyngsura mig när jag hade några kilometer kvar till en välbehövlig kram mitt i de gamla kvarteren i Falun under fjolårets harakiriresa.