Det var väl inte så mycket att skratta åt, jag har funderat på nåt liknande. Men jag brukar bara låsa fast hjälmen (om ens den), tar någon min gamla slitna jacka när den ligger över tanken så köper jag en ny på plats
Jag låser förresten aldrig hojen med skivbromslås när jag är ute och rör på mig. Vem skulle få för sig att sno en 14 år gammal Guzzi? Däremot styrlås om jag går riktigt långt från hojen. Jag brukar tänka att man ska byta reservnycklar med resekamraterna men vi har aldrig kommit ihåg att göra det och det har aldrig behövts, peppar peppar. En gång trodde jag nycklarna var borta men jag hade lyckats packa ned dem i fickan på ett par jeans långt nere i väskorna. Sånt händer förstås bara när det antingen regnar eller är 35 grader varmt.
Sen har vi förstås de obligatoriska prylarna en Guzziåkare ska ha med sig på alla turer längre än 500 m:
1 extra tändstift
1 extra tändhatt
Förutom dessa har jag genom tiderna bara haft användning av en extra kopplingsvajer men jag brukar packa med diverse småskit (tex en gasvajer jag bytt med bara enstaka kardeler skadade). Och punkaspray, finns liten mc-variant på biltema. Har aldrig behövt den som tur är.
Fast nu drev ämnet från själva campingen till resten av resan. För att återgå till ämnet har jag lärt mig att ha med lite extra tältlinor som tex kan användas som torklina

och en del sådana har jag permanent uppknutna inne i tältet. Nu minns jag förresten att jag lyckades bränna ett hål i min självfyllande luftmadrass på senaste resan när jag tjuvrökte (vi brukar sitta på varsin madrass utanför tälten och småprata i mörkret). Men jag hade med mig lagningskitet som följde med när jag köpte den, det var jag ganska lycklig över måste jag tillstå!
Sen har vi lite rutiner som växt fram med åren. En sådan är: Åk aldrig in på en camping utan att ha minst ett par öl i väskorna. En vid tältresningen och en till maten. Först öl, sen moral
En annan sak jag är väldigt glad över när den behövs är en liten hammare jag fick i födelsedagspresent en gång. Den har ölöppnare istället för spikutdragare

men är liten och duger inte alls till att snickra med. MEN! Den är helt suverän att slå tältspik med på mindre lyxiga campingytor! Innan dess använde jag den kinesiska skiftnyckel jag köpte när oljeslangen brast i Nürnberg men den var svår att sikta med
Tältlykta som går att hänga, och som har lysdioder istället för stenåldersglödlampa är också att rekommendera. Batterierna tar aldrig slut, de dör av ålderdom.