Nu när tiden på vinter ide närmar sig och servis stunden en faktum så jag har några frågor .
På Vintagen och Nevadan (förgasare)har jag AGIP 10W60 den bit är avklarad men jag får inte tag på AGIP rotra 80w90 ,kan jag ta Red line och vilken eller vilka, det ska vara till växellåda och kardan till båda hojarna
Andra tips är välkomna.
Det där med olja gör mig nervös och osäker.
Jag har märkt att nevadan dra motorolja,kan detta beror på oljan samansättning som i detta fall 10w60 eller annat så som mer mekaniskt
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Jag litar på Redline Shock Proof Heavy men den är otroligt tjock vilket gör att det är lätt att fylla i för mycket. Låt nivåpluggen stå öppen LÄNGE efter påfyllning och öppna den en gång till när slutväxeln är riktigt varm efter körning.
Raz skrev:Jag litar på Redline Shock Proof Heavy men den är otroligt tjock vilket gör att det är lätt att fylla i för mycket. Låt nivåpluggen stå öppen LÄNGE efter påfyllning och öppna den en gång till när slutväxeln är riktigt varm efter körning.
Du har samma olja Redline Shock Proof Heavy i växellåda och i kardan.
Raz skrev:Jag litar på Redline Shock Proof Heavy men den är otroligt tjock vilket gör att det är lätt att fylla i för mycket. Låt nivåpluggen stå öppen LÄNGE efter påfyllning och öppna den en gång till när slutväxeln är riktigt varm efter körning.
Du har samma olja Redline Shock Proof Heavy i växellåda och i kardan.
Japp, och ingen molytillsats för den är redan smetfull med sånt.
http://raceitaly.se/product.asp?product=188
Jag har beställd och betald min kommande leverens av AGIP olja för vinter servis till hojarna men 4 veckor har gått och ingen olja,
jag har ringt och mailat många gånger , ingen svar och jag undrar om nån vet nånting om vad kan ha hänt med firman Raceitaly i Gnesta ?
Det känns inte bra och för tillfälle kan jag inte rekommendera stället och jag tycker att det är verkligen tråkigt när man för en gång skull hittade rätt märke smörjmedel.
Jag vill härmed göra er uppmärksamt att först ta kontakt med Raceitaly innan ni gör en beställning/betalning via deras sidan på Internet