Återförsäljarnätet hösten 2010

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Återförsäljarnätet hösten 2010

Inlägg av Nicke »

Så här ser det ut när man hämtar in uppgifter från SPG:s hemsida. (Ser lite märkligt ut på sina ställen...)

Det vore tacknämligt om ni besökte "era" återförsäljare, tar dem på pulsen och ser vad de har att erbjuda oss Guzzister.

Rapportera gärna era upplevelser här.

Tack på förhand / Nicke
Bilagor
terförsäljare hösten 2010.JPG
(102.05 KiB) Nerladdad 131 gånger
Ciao / Ne
lmII
Guzziåkare
Mina motorcyklar: lmII

Re: Återförsäljarnätet hösten 2010

Inlägg av lmII »

fält´s i Tomelilla är inte mycket att hänga i granen, jag fortsätter handla hos mandy- stein dinse
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES

Inlägg av ekoxen »

Wheels4U i Göteborg (Mölndal) har två Piaggio-scootrar i sortimentet ... hur gick snacket med SPG, kan man beställa Guzzidelar av dem? Kommer de att ha reservdelskataloger eller måste man tillhandahålla artikelnummer själv?

Å e inte Biscaya återförsäljare?

Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Nicke
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Om jag förstod det hela rätt så ska deras återförsäljare kunna ta hem alla reservdelar, det mesta direkt från lager i Sverige.
Jag utgår från att de då måste ha tillgång till artikeldatabas, annars verkar det illa.

Kolla gärna av det när ni ev. besöker de här etablisemangen. Kanske speciellt då de som inte själva har några motorcyklar att sälja.

Förhoppningsvis så skriver SPG en presentation av sitt upplägg i detta kommande nummer av Giornale (även om inget sådant hade kommit till Tina så sent som i går...)
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

Har inte fått någonting från SPG ännu och nu är det fredag 12/11 kl 16.50
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

Får in material! :lol:
Tina
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99

Inlägg av ani »

ekoxen skrev:
Å e inte Biscaya återförsäljare?

Micke
Det är i vilket fall hjälpsamma. Jag köpte en växlingsfjäder till V11 av dem för ett par veckor sedan, skickades med vändande post!

/Anders
Användarvisningsbild
Nicke
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Ang. Biscaya.

Det är ju trist och tråkigt om de firmor som är bäst på Guzzi i landet inte är eller räknas som auktoriserade. Av Biscayas fina hemsida framgår det iaf. att de säljer Guzzis.

När Nordic Motor i Karlstad tog över agenturen efter Bror under nittiotalet visade det sig att de "uteslöt" både Guzzi Center och Biscaya med hänvisning till att de inte uppfyllde kraven, vilket ju med tanke på att det var de bästa Guzzifirmorna i landet kan tyckas en smula märkligt.

Den gången åtminstone, var det ett drag från Nordic som var lika fruktsamt för dem som att skjuta sig i skrevet ungefär...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Inlägg av ekoxen »

De är kompetenta och levererar snabbt, fast man får ju öppna plånboken både en och två gånger när fakturan skall betalas. Men när jag fick fel dammskydd till LM-framgaffeln blev jag lite grinig. Jag fick återanvända de gamla dammskydden, det var ju helg. Ringde upp dem på tisdagen (de hade måndagsstängt) och fick höra att "de hade hört något om att de inte riktigt passade", men fortsatte tydligen leverera utan att kolla upp det. Efter lite letande insåg de att dimensionen närmast under passade bra och skickade ett par till mig tillsammans med ett portofritt returkuvert. Jag var hyfsat nöjd även om jag fick plocka ned gaffeln igen för att byta, men det gick över några dagar senare när de ringde och kollade om den nya leveransen passade. Då fick jag höra att de passande skydden var lite dyrare och att jag skulle få betala mellanskillnaden nästa gång jag handlade där ... efter allt besvär :evil:
Det dröjer nog.
V10 Centauro. Brutalast.
Teijo
Guzzifantast
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1000 SP III

Inlägg av Teijo »

Jag litar på Guzzi Center, dom få gånger man har behövt delar, finns dom ofta på hyllan. (Fast jag har konto på Biscaya också) :D
Vad gäller det där SPG, som rider under HD:s "skyddande" vingar, känner jag inte mig riktigt hemma där än. Få se hur det blir i framtiden.
Your crash, is my cash!
Användarvisningsbild
Nicke
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Här har jag saxat ut ett klipp från Hogaragets hemsida (ni hittar bildlänk till dem från vår hemsida).

-Aprilia och Moto Guzzi då??? Undrar många. Jo, vi har ju Aprilia Dorsoduro som demo, men kan berätta lite om varför det är så klent utbud:

Vi har ju fått ny generalagent Extern länk för alla Piaggio-koncernens varumärken, där då Aprilia och Guzzi ingår. Dom tog över i år, och vill att allt ska bli perfekt. För att få ordning på ALLT från början ska dom bygga upp en helt ny gigantisk organisation, prata och skriva nya avtal med återförsäljarna (tror att det är ca. 3-400 med alla varumärken), bygga upp ett helt nytt datasystem för återförsäljarna m.m m.m. Allt det tar ENORMT mycket tid, och vi får se detta år som en omstart. Därför har vi inte kunnat erbjuda demo som vi brukar. Reservdelsförsörjningen har däremot rullat på som vanligt, och nästa år har vi bestämt att vi ska ha fler demo (som vanligt) och generalagenten kommer att rulla runt med en Road-show, så det kommer att ges möjligthet till provkörningar av även Guzzis modeller. Men håll utkik på hemsidan - vi lär återkomma i ärendet. Det kommer att bli jättebra!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Inlägg av ekoxen »

Besökte Wheels4U i dag. Ägaren var inte på plats men efter att dagens säljare ringt ett telefonsamtal fick jag beskedet att de skulle kunna sälja Guzzi-delar. Däremot hade de inte agentur för motorcyklarna. Killen där sade dessutom att det fanns flera Piaggiosäljare i Göteborg, så det borde finnas fler källor för reservdelar till våra trotjänare. Men här verkade man genuint intresserad av att göra det, och att komma i närmare kontakt med Guzziåkare och klubben.

Jag gör ett nytt besök där så snart jag kan.

Micke
V10 Centauro. Brutalast.
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

Jag fick tyvärr ingen presentation av SPG till detta nr av Giornale :cry:
Tina
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej alla Do ni som försöker få napp hos era respektive s.k Guzziförsäljare vi gör ett riktat utskick till alla som SPG har på sin lista, hoppas det ger,er stöd i kontakten med dessa.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar