"Retrocharm. Byggd på framsteg och prestanda"
Det är rubriken på det femsidiga reportaget i senaste Allt om Mc.
Reportaget berättar om Europas äldsta kvarvarande MC-märke som ju fyllde 90 år häromdagen.
Artikeln avslutas med ett stycke med rubriken "En ljus framtid".
Gott att läsa. Tidningen i övrigt är också mycket läsvärd, så satsa gärna några selmor om ni har möjlighet till en soffstund under helgen som smyger på.
Såg förresten en helsidesannons för Guzzi och Aprilia i senaste MC-nytt. Det är en bra början på den ljusa framtide, liksom den stundande helgen.
Njut
PS! Kändes fint att se Guzziloggan på tidningen omslag...
Lästips
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Re: Lästips
Ciao / Ne
-
musse
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64 Crescent 1164 Jetline 61
Har läst reportaget AoMC men kan inte förstå hur dom kan få det till att guzzi skulle vara Europas äldsta kvarvarande mc-märke då ju både Triumph och Husqvarna fortfarande lever och är äldre i Husqvarnas fall c.a 20 år och triumph mer än 10 år äldre.
Musse.
T-5 Forewer
Musse.
T-5 Forewer
T-5 Forewer
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Hej har inte läst detta ännu men lite rätt har dom väl Moto Guzzi är väl den äldsta Mc fabriken som är kvar på samma plats I Mandello o samma lokaler utan uppehåll i produtionen. Husqvaran = Italien, Triumph visserligen i UK men på ny plats och flera års uppehåll i produktionen BASTA 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Branding
Ett märke som köps upp och tillverkas av helt nytt företag är väl något helt annat.
Många "märken" har återuppstått efter att verksamheten dött och legat nere, dessutom under helt nya tillverkare, och då kan det väl knappast räknas som "samma" fabrikat längre oavsett vad som står på tanken...
Ett märke som köps upp och tillverkas av helt nytt företag är väl något helt annat.
Många "märken" har återuppstått efter att verksamheten dött och legat nere, dessutom under helt nya tillverkare, och då kan det väl knappast räknas som "samma" fabrikat längre oavsett vad som står på tanken...
Ciao / Ne