Quattro valvole, belissimo...

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Hojsan Guzziake

Inlägg av Nicke »

Det låter fint!

Men min Tomte behöver en bättre vägbeskrivning för att komma och hämta den...

Den är väl färdigt inslagen? :wink:

Ha det gott
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Skippa pillren...

Inlägg av Nicke »

Läs ovan nämnda artilkel i stället.

Författaren och testaren hävdar att testen påverkade test(art)icklarna, eller åtminstone att den muskelstinna Grison får det att rycka i brallorna.

Några utdrag:
"Dear MO'ridians, I’m not going to wax lyrical about the beauty of the Como Lake this time and will instead get straight to the point. One proper stretch of the new Griso’s throttle cable in the first bit of clean road I've found was enough to convince me: The Messiah has arrived to Mandello, and how. This might not be the type of Messiah who’s going to solve all this world’s problems, hunger or war, but a Messiah nevertheless.
Guzzi fans all over the world can walk proud at last: What an engine! What a peach of an engine! This new 8V power-mill deserves a regal welcoming. The renewed Guzzi factory has been churning fine new models for the last three years (since the Aprilia and then Piaggio takeover), but they’ve often left me with a feeling of: "If only the motor had another 20 hp...." Childish, I know, but the agony over power is over then."

"And yet, the spec sheet numbers or anything I've read about this new motor couldn't prepare me to what happens when you hit 5000-5500 rpm. The new-school big-block-based motor starts to bark like a scalded dog, pulling madly to 8000 and accelerating the Griso in almost violent fashion. My eyes catch a glimpse of the rev meter's needle flying about, my bum feels the trust, my arms tense but still, deep inside I can't believe it's a Guzzi."

Läs hela artikeln och längta till sommaren.

Titta på en quattro(otto)valvole modell som inte gör dina armar ett par decimeter längre under tråden "Völvans spådom"
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Kontakt:

Vackraste vännen...

Inlägg av Nicke »

VILL HA! Skriker varenda cell i de vitala delarna.

Scrolla ner på sidan som öppnas via nedanstående länk. Titta på de vackra bilderna och läs den eggande texten...

Snälla, snälla Tomten. Jag lovar att aldrig mer tuta på några renar om du bara kommer ihåg mig och min önskelista...

http://208.109.208.182/index.php?option ... 8&Itemid=1
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125

Inlägg av Peter »

Tja, skall man tro www.webbikeworld.com så finns ju en gat-legal version kallad MGS-01 Serie...

...så det är väl "bara" en fråga om att pröjsa och fixa importlogistiken.

Fast jag har ännu inte hittat någon info om vem som säljer skapelsen, eller var...
Någons önsketänkande i photoshop har kanske blivit en nätbluff?

/Peter
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"

Inlägg av -ah »

Peter skrev:Tja, skall man tro www.webbikeworld.com så finns ju en gat-legal version kallad MGS-01 Serie...

...så det är väl "bara" en fråga om att pröjsa och fixa importlogistiken.

Fast jag har ännu inte hittat någon info om vem som säljer skapelsen, eller var...
Någons önsketänkande i photoshop har kanske blivit en nätbluff?

/Peter
MGS 01 tillverkas på beställning, så det är väl bara att titta in hos närmaste återförsäljare o lägga en beställning.
Däremot tillverkar inte Guzzi en streetlegal version, men det finns andra som står till tjänst med en modifikation. Jag står så gärna till tjänst med en adress om det hettar till på riktigt. :wink:
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Nicke
Kontakt:

Lite...

Inlägg av Nicke »

...designdrömmar från stora världen
Bilagor
untitled9bwty4.png
(165.96 KiB) Nerladdad 178 gånger
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Kontakt:

och...

Inlägg av Nicke »

...mer extrema.
Bilagor
streetbikesizedik2.jpg
(89.84 KiB) Nerladdad 179 gånger
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125

Inlägg av Peter »

Borde inte arbetsnamnet vara "Guzzi Gorilla" på den sistnämda? Kompakt och muskulös så det räcker...

Behöver man stöd överhuvudtaget för att parkera en pryl med så fett bakdäck? Den står väl still ändå?

Det är lite märkligt det där med feta bakdäck. Provade en sån däringa dundermaskin i sommras (Kawa ZX9 med 140+ hp... :roll:) och den hade förvisso rätt feta sulor, speciellt bak.

Måste erkänna att det känndes lite knepigt att maskinen ville resa sig upp för att man rullade över ett gupp med lite nedlägg i en böj... (och jag menar lite - det var försiktig söndagskörning vi sysslade med...)

Nåväl - med lite mer arbete på din Griso 1100 Sport (en aggresivare kåpa, skippa den ensamma runda strålkastaren till förmån för något annat...) tror jag du har en vinnare!

/Peter
Skriv svar