Ni därute med Stornellos (borde finnas en del).
Hur bra strålkastarljus har ni egentligen?
Jag lyckades charma mig igenom även den andra besiktningen.
- "Du måste göra något åt ljuset. Egentligen borde det vara en 2'a"
Så till nästa gång får jag väl byta besiktningsstation, eller göra något annat drastiskt.
Jag har bytt till 15/15W lampa. Fast på tomgång så kan man likna lampan med en riktig glödtråd.
Förvisso blir det bättre och bättre när jag varvar. Men min trampcykel har bättre ljus.
Och jag har givit upp tanken att hitta en LED-lampa med rätt fattning och funktion.
Eftersom kablar och tändninglås är nya, så funderar jag på att ev byta ljusspolen som sitter på tändplattan.
Är det någon som vet om det finns en mopedspole, av nyare fabrikat, som kan passa?
Alternativet är annars att få spolen omlindad, eller ännu mera innovativt att se till att lampan går via batteriet
enbart vid besiktningen.
