Jag har "opererat" lite på ankstjärten på min Guzzi Le Mans.
Sågade bort den "fula" plast skärmen längst bak och satte dit en Alu-hållare för skylten. Bytte blinkers till lite mindre.
Stjärt operation
Moderator: Moderatorer
- Flod
- UppKomling
- Mina motorcyklar: MG T3 '77, MG T850 '74, Honda Hornet CB600F '06, Suzuki RM250 '98
Re: Stjärt operation
Tjusigt!
Bakskärmar i plast har ju som alltid varit något som slängts på efter designfasen, som av en nödvändighet. När ska vi ut och rejsa då, Jari? Jag har Guzzin i Umeå nu
Bakskärmar i plast har ju som alltid varit något som slängts på efter designfasen, som av en nödvändighet. När ska vi ut och rejsa då, Jari? Jag har Guzzin i Umeå nu
- Jari
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Tjenare
Jag såg dig här om veckan mitt inne i stan. Det kan ju inte finnas flera gula "cafe Guzzin" i Umeå. Jag körde bil då.
Vi får försöka höras jag själv har haft Guzzin under reperation då mina stötdämpare gav upp, men nu är den repad o klar.
Jag såg dig här om veckan mitt inne i stan. Det kan ju inte finnas flera gula "cafe Guzzin" i Umeå. Jag körde bil då.
Vi får försöka höras jag själv har haft Guzzin under reperation då mina stötdämpare gav upp, men nu är den repad o klar.
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Snyggt Jari! Men var det den verkligen den stjärten som behövde slimmas för att avlasta stötdämparna...??
Ännu snyggare blir det om du beställer ett Guzziskyltkit från showplate.se. Skynda så hinner du glänsa i Norge!
Ännu snyggare blir det om du beställer ett Guzziskyltkit från showplate.se. Skynda så hinner du glänsa i Norge!
Ciao / Ne
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Det är dom små förändringarna som gör dom stora lyften ( ° )( ° )
Bra jobbat Jari
Bra jobbat Jari
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- Jari
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Nja, kanske inte den stjärten!!???!!?? Men det hjälpte tillNicke skrev:Snyggt Jari! Men var det den verkligen den stjärten som behövde slimmas för att avlasta stötdämparna...??
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Hej Jari, med risk för att få epitetet språkpolis kan man ju raljera lite över vad stjärten och operationen har gemensamt, iallafall i rubriken. När man sedan läser vad Du skrivit och ser på bilderna så har Du all anledning att vara nöjd tycker jag iallafall, det är alltid kul att se bilder på hur andra gjort.
Vad ville jag nu då? Jo, "stjärtoperation", i ett ord skulle Du skrivit men då hade kanske inte jag ens kommenterat. Du vet alla blå bär är blå bär men bara blåbär är blåbär.
Ett roligt tips är den tyvärr numer avsomnade http://www.skrivihop.nu
Vad ville jag nu då? Jo, "stjärtoperation", i ett ord skulle Du skrivit men då hade kanske inte jag ens kommenterat. Du vet alla blå bär är blå bär men bara blåbär är blåbär.
Ett roligt tips är den tyvärr numer avsomnade http://www.skrivihop.nu
Gusse