Provkörde en Breva 1100 -05, i somras. Trivdes kanon med cykeln, men tre saker vill jag förändra om jag skall skaffa en Breva.
Går det byta fästpunkterna för styret och på så vis få ett lägre styre?
Cykeln var väldigt mjuk bak, går det styva upp cykeln?
Jag som är lång, 1,90, fick mitt vänstra knä mot cylindern. Läste någonstans att det går att justera fotpinnarna, men la inte märke till det när jag provkörde. Finns det några lösningar?
Modifiera Breva
Moderator: Moderatorer
-
Magnus Libert
- Guzziåkare
- Mina motorcyklar: Breva 1100-05
Vespa super-62
Viktoria KR 25-50
Sålda: Suzuki 550E-82
Vespa primavera-80
Vespa GS 150- 60
Vespa GS 150- 59 - Ort: Ekerö
Re: Modifiera Breva
Hej
Jag ville oxå byta styre ( mod 1200 sport ) men risers och fästen var väldigt dyra. Styre kan du dock köpa billigt (vad som passar efter tycke o smak. Ang mjukheten så är bakdämparen ställbar. (jag väger nog närmare 100 med all utr. på) fotpinnarna har jag inte tänkt på men du kan justera broms o koppling pedalerna i höjdled. Ps. Jag är kanonnöjd med min efter 1000 åkta mil
Vänligen Mange
Jag ville oxå byta styre ( mod 1200 sport ) men risers och fästen var väldigt dyra. Styre kan du dock köpa billigt (vad som passar efter tycke o smak. Ang mjukheten så är bakdämparen ställbar. (jag väger nog närmare 100 med all utr. på) fotpinnarna har jag inte tänkt på men du kan justera broms o koppling pedalerna i höjdled. Ps. Jag är kanonnöjd med min efter 1000 åkta mil
Vänligen Mange
-
Enell
- UppKomling
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Griso
Yamaha BT1100 Bulldog
Re: Modifiera Breva
När man kikar på bilder på 1200 sport ser det ut som de risers som sitter på den är spegelvända, dvs sitter innanför gaffelbenen, och lägre än på Brevan.
Kan det vara så lyckligt att det är samma infästningspunkter i kronan trots att de är utformade helt olika?
OM det är så, kan man leka med tanken att få tag på risers som sitter original på en annan Guzzi tex 1200 Sport, och montera på Brevan?
Kan det vara så lyckligt att det är samma infästningspunkter i kronan trots att de är utformade helt olika?
OM det är så, kan man leka med tanken att få tag på risers som sitter original på en annan Guzzi tex 1200 Sport, och montera på Brevan?