Bromsljuskontakt handbroms trasig - ersatsdelsfråga

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Bromsljuskontakt handbroms trasig - ersatsdelsfråga

Inlägg av Anja »

På min v50 III gick bromsljuskontakten för handbromsen sönder (kallas också för stop light eller brake switch med originaldelnummer 25657001).
På Stein-Dinse är det den här http://www.stein-dinse.biz/Complete-par ... :4833.html delen. Undrar dock om detta är verkligen en MG-originaldel, eller om man kan få sådant också t. ex. på Mekonomen http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... 49a62388sv

Har inte plockat isär allt än, tänkte att jag kan fråga innan jag börjar med detta eftersom troligtvis inte är den enda som har haft problemet. Eller? :o
Synpunkter/ erfarenheter, någon? Tack så mycket för hjälpen på förhand!!
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Bromsljuskontakt handbroms trasig - ersatsdelsfråga

Inlägg av Guzzikjelle »

Är det rätt gänga så borde det fungera. 8)
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1284
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Bromsljuskontakt handbroms trasig - ersatsdelsfråga

Inlägg av geguzzi »

håller med Kjelle, själv hade jag en kontakt från Fiat på min LM4
geguzzi
Guzzikjelle skrev:Är det rätt gänga så borde det fungera. 8)
Kjelle
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Bromsljuskontakt handbroms trasig - ersatsdelsfråga

Inlägg av Anja »

Stort tack, ni :) Delen är beställd med Mekonomen.
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Skriv svar