Hejhopp!
Glömde hojen ute över natten torsdag-fredag i ösregnet. Detta resulterade i att vänster cylinder inte går även om den stått i garage i två dygn.
Har kollat: Tändstiften, tändhatten, främre tändmodulen, tändspolarna och säkringar, blåst rent o 5-56:at lite här o där.
Vad skall jag hitta på för att få igång den? Visst, tiden kanske löser problemet om det är fukt, men det vore trevligt att åtgärda problemet.
Javisstja det är en MG LM4 som blir cafead...
Ena cylindern går inte
Moderator: Moderatorer
-
Smörvattnet Racing
- UppKomling
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans -89
Ena cylindern går inte
- Bilagor
-
- ram.JPG (153.28 KiB) Visad 2259 gånger
-
Smörvattnet Racing
- UppKomling
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans -89
Re: Ena cylindern går inte
Hittade troligtvis problemet?
Det verkar som ett stift från tändspolen kom åt ramen och kortslöt ena cylindern, om det nu är möjligt är en rookie i sådana här sammanhang.
När jag kopplade om tändspolarna och hängde dem så funkade hojen perfekt. När jag däremot monterade dem så började den trilskas. Monterad loss extra stiften och såg till att montera tändspolarna mer noggrant och vipps den mullrade som ett åskväder
Cafe racer bygget börjar röra på sig
Det verkar som ett stift från tändspolen kom åt ramen och kortslöt ena cylindern, om det nu är möjligt är en rookie i sådana här sammanhang.
När jag kopplade om tändspolarna och hängde dem så funkade hojen perfekt. När jag däremot monterade dem så började den trilskas. Monterad loss extra stiften och såg till att montera tändspolarna mer noggrant och vipps den mullrade som ett åskväder
Cafe racer bygget börjar röra på sig
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Re: Ena cylindern går inte
Grattis!
Det är så grymt skönt att höra ett stabilt muller efter att man lyckats finna och fixa ett fel som är trasigt. Kan inte komma på så mycket som är bättre...
(Tänk vad alla "felfria" människor missar mycket ren och primitiv urglädje
)
Det är så grymt skönt att höra ett stabilt muller efter att man lyckats finna och fixa ett fel som är trasigt. Kan inte komma på så mycket som är bättre...
(Tänk vad alla "felfria" människor missar mycket ren och primitiv urglädje
Ciao / Ne