Bellagio är hemma men det visade sig att den är 760mm sadelhöjd trots att den skulle vara 730 mm enligt guzzis tekniska broschyren.
Vad kan jag göra så att Mona får bättre kontakt med marken.
Skruva med back dämpare så jag får den så mjuk som det går men ingen vidare dämpning eller fixa till med sadel, då vet ni en riktigt duktig sadelmakare .
Tacksam för förslag
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Inga problem med Peter på fordonhandel, hojen kom så som vi hade avtalat och likaså med priset .
Hojen var färdig att köra hem med och i fredags var det ren nöje att köra Borås Varberg med Bellagio.
Mina första intryck, en mycket trevlig MC. lite värre för Mona som är bekymrad över att inte nå ner med fötterna men jag hoppas hitta en vettig lösning under vintern
Det kommer att ordna sig utan att behöva anlita denna italienare med stegbyglar , tack för tipset i alla fall.
Mona klarade sitt första tur med Belluxen och så småningom vi ska investera i Daytona stövlar , dom har en del kort lady modeller som kan passa henne. Vill man så.....
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
franssos skrev:Bellagio är hemma men det visade sig att den är 760mm sadelhöjd trots att den skulle vara 730 mm enligt guzzis tekniska broschyren.
Vad kan jag göra så att Mona får bättre kontakt med marken.
Skruva med back dämpare så jag får den så mjuk som det går men ingen vidare dämpning eller fixa till med sadel, då vet ni en riktigt duktig sadelmakare .
Tacksam för förslag
Mina motorcyklar: Moto Guzzi, V11 sport naked-01 & Moto Guzzi Le Mans-88 Tidigare: V50 Monza, Le Mans 1000, 1100 sport, California. Samt några andra märken som jag inte nämner här :-)
Jag kan varmt rekommendera Lars i Köinge, ligger mellan Falkenberg och Ullared. Lars moddade en sadel åt mig, blev kanonbra. Köinge Tapetserarverkstad
Axtorna Hakestad 403, 311 61 ULLARED0346 - 231 27
mvh
Peter Henriksson
---------------------
Med vänliga hälsningar
H-son
Mona ska ta en längre tur på Lördag med sin Bellagio till vår årliga kaffe träff på höstkanten i Halland under förutsättning att hennes stövlar har kommit.
Tydligen dessa kan förändra en del i hennes favör http://www.motardinn.com/motorcycle-equ ... ck/23506/p
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
nu har jag kollat och hittat sadelmakaren/skinnsmeden, han har hållit på hela livet så han är duktig.
Garry
070-7883868
adress Lilla Sickla, Axvallsvägen 9 , 12150 Johanneshov (Stockholm)
Nu kan jag meddela att Min Bellagio passar mig utmärkt! Efter några justeringar såsom nya Daytona stövlar och ett besök hos en fin Sadelmakare så passar den mig perfekt. Vilken motorcykel! Underbar helt enkelt! Det är verkligen stor skillnad mellan Nevada och Bellagio, men allt till det bättre.
Vi firade detta med ett dop kalas och då bakade jag en prinsesstårta.