Felkodsläsare Moto Guzzi?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX

Felkodsläsare Moto Guzzi?

Inlägg av geguzzi »

Hej
alla tekniska är det någon som vet vad ny guzzi har för uttag till sina Felkodsläsare som OBD-2 eller USB eller vad finns det?

såg att Kjel & comp säljer till mobilen är det något som går att andvända eller någon som provat?

http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals ... bilt-DR-nb

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006

Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?

Inlägg av poon »

Det beror nog på vad du har för ECU, på min 750 Breva funkar det inte med den från Kjelle.
På min använder jag Guzzidiag, http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Den ECU som jag har är en IAW15RC.

/Peter
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX

Inlägg av geguzzi »

hittat en tråd lite mycket teknik för mej kanske det är att börja läsa lite till

http://www.advrider.com/forums/showthre ... 8&page=420

geguzzi

poon skrev:Det beror nog på vad du har för ECU, på min 750 Breva funkar det inte med den från Kjelle.
På min använder jag Guzzidiag, http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Den ECU som jag har är en IAW15RC.

/Peter
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
GRISO 850 2006

Inlägg av poon »

Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.
Man väljer under inställningarna i GuzziDiag vad man har för hoj.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag tror att alla Guzzi med ECU har den kontakten, även Ducati.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.

/Peter
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)

Inlägg av geguzzi »

Hej
i helg är det kört men vi får prova en annan.
geguzzi
poon skrev:Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.

/Peter
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
GRISO 850 2006

Inlägg av poon »

geguzzi skrev:Hej
i helg är det kört men vi får prova en annan.
geguzzi
poon skrev:Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.

/Peter
Det är bara att höra av dig när du känner för att testa :)
Skriv svar