Hej
alla tekniska är det någon som vet vad ny guzzi har för uttag till sina Felkodsläsare som OBD-2 eller USB eller vad finns det?
såg att Kjel & comp säljer till mobilen är det något som går att andvända eller någon som provat?
http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals ... bilt-DR-nb
geguzzi
Felkodsläsare Moto Guzzi?
Moderator: Moderatorer
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Inlägg: 1284
- Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
- Ort: Billesholm
Felkodsläsare Moto Guzzi?
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
- poon
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 143
- Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
- Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006 - Ort: Vårberg STHLM
Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?
Det beror nog på vad du har för ECU, på min 750 Breva funkar det inte med den från Kjelle.
På min använder jag Guzzidiag, http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Den ECU som jag har är en IAW15RC.
/Peter
På min använder jag Guzzidiag, http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Den ECU som jag har är en IAW15RC.
/Peter
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Inlägg: 1284
- Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
- Ort: Billesholm
Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?
hittat en tråd lite mycket teknik för mej kanske det är att börja läsa lite till
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 8&page=420
geguzzi
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 8&page=420
geguzzi
poon skrev:Det beror nog på vad du har för ECU, på min 750 Breva funkar det inte med den från Kjelle.
På min använder jag Guzzidiag, http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Den ECU som jag har är en IAW15RC.
/Peter
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
- poon
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 143
- Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
- Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006 - Ort: Vårberg STHLM
Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?
Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.
Man väljer under inställningarna i GuzziDiag vad man har för hoj.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag tror att alla Guzzi med ECU har den kontakten, även Ducati.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.
/Peter
Man väljer under inställningarna i GuzziDiag vad man har för hoj.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag tror att alla Guzzi med ECU har den kontakten, även Ducati.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.
/Peter
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Inlägg: 1284
- Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
- Ort: Billesholm
Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?
Hej
i helg är det kört men vi får prova en annan.
geguzzi
i helg är det kört men vi får prova en annan.
geguzzi
poon skrev:Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.
Man väljer under inställningarna i GuzziDiag vad man har för hoj.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag tror att alla Guzzi med ECU har den kontakten, även Ducati.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.
/Peter
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
- poon
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 143
- Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
- Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006 - Ort: Vårberg STHLM
Re: Felkodsläsare Moto Guzzi?
Det är bara att höra av dig när du känner för att testageguzzi skrev:Hej
i helg är det kört men vi får prova en annan.
geguzzi
poon skrev:Om du har lust så kan du titta förbi i helgen, eller någon annan dag så kan du prova det som jag har.
Man väljer under inställningarna i GuzziDiag vad man har för hoj.
Om du har en sådan ODB kontakt som i din länk, en 3-polig superseal så är det samma som jag har.
Jag tror att alla Guzzi med ECU har den kontakten, även Ducati.
Jag hjälper gärna till att plocka ihop det du behöver, kostar inte mycket på ebay, 300 kronor ungefär.
Programvaran är gratis, men du behöver en dator, funkar med windows, linux och apple.
/Peter