Är den typen som inte riktigt gillar att inte har koll på motorns vitala värden. Och dagens samhälle verka ju tycka att en helt vanlig temperaturmätare på sitt fordon
är helt överflödigt, varför ska föraren vilja veta det lixom... Så nu tänkte jag göra bukt med det problemet innan sommaren kommer på allvar.
Det hela började med att jag bara skulle göra det enkelt för mig genom att montera en Oljetemps mätare monterad i tråget.
Efter en massa googlande hittar jag inte en mätare jag kände för, däremot snubblade jag in på några riktigt snygga turbotrycksmätare men oljetemp, vattentemp o laddning i ett.
Nja ingen turbosnurra här så men efter lite efterforskning så ser jag att de tillverkade också mätare med Oljetryck/Oljetemp/vattentemp/Volt
Nu har jag såklart inte vattenkylning och laddningsmätare har jag i färddatorn MEN såhär har jag tänkt
O.Temp= Monterar jag nere i tråget enkelt o smidigt.
W.Temp= Sätter jag på oljekylaren
Volt= får troligen värdet utav strömförsörjningen och nu kan jag ha färddatorn uppe hela tiden
Oljetrycket= Denna är klurig och här har jag lite problem. Är det någon som har stenkoll på vart man enkelt kopplar in denna?