4500 mil verkar ha satt sina spår i lådan. 5 ans växel låter inte rolig längre.
Senaste turen på Falkenbergs motorbana (SMC) var inga problem men när jag kör vanlig motorväg låter det en del runt 100-110 knyck.
När det börjar gå undan på bana så märks det inte av så tydligt......vad nu det kan bero på.
Sökt med ljus o lykta (angostini, stein-dinse, TLM........) o 5ans drev finns inte att få tag i tydligen.
Nån som har tips?.....eller ett par drev i garaget till salu?
Ljummet intresserad av att byta hela lådan när det bara e 5ans växel som spökar men är det det som krävs får jag väl krypa till korset. Haft bågen ny sedan 1998 o e inte redo att ge upp än!
Sedan noterade jag att om jag vrider på kuggen som kopplingslamellerna sitter på och håller fast utgående axel ur växellådan så kan jag vrida kuggen ca 45-50 grader.....känns som ganska mycket eller e det normalt?!
Oavsett vilken växel som är i.
Har inte kollat hur mycket spel jag har i slutväxeln.
Sedan e det dags för att byta koppling, enda som behövs är en konsol för att låsa svänghjulet (startkransen) om jag förstått rätt?
Släppa på insexskruvarna o hänga i de nya lamellerna. Gissar att någon fingerfärdig gjort det på forumet.
Har laddat ner workshopmanual sedan tidigare men tänkte kolla med er som kanske gjort det om det inte e knepigare än så.
Tja....när vädret e som det är får man engagera sig i inomhusaktiviteter....
Mvh
Johan