Medlemsregister

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?

Medlemsregister

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej alla medlemmar o Gott nytt År. Nu är det så att klubben önskar sig ett nytt program för medlemshanteringen, vi använder Acces idag, det funkar bra för registering men när betalningar och ändringar o annat som skall göras ,skulle det vara bra med nån funktion , att bara skriva in mlnr eller nanm och göra noteringar och annat. Vist måste det finnas nån i klubben som har koll på såna saker, Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Janne G
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78

Re: Medlemsregister

Inlägg av Janne G »

Hallå Kjelle, jag har samma funktion som du i vår hamnförening med en 150 medlemmar. Jag provade A-förening (http://www.a-forening.com) för några år sedan men fick det inte att funka med överföringen av medlemsregistret via en excelfil så jag lade ner det då, det var lite svajigt med supporten också men jag ser att de har annan layout idag så de kanske skärpt till sig nu.
Sedan dess använder jag Yahoo.se där vi registrerat in föreningens e-post. Där finns också en funktion man kan lägga kontakter i (medlemmar) med namn, e-post och tel.nr. Det går också att lägga i olika kategorier (ex. vilket område medlemmen hör till) och det blir då väldigt enkelt att skicka ut kallelser och fakturor (som bifogad word-fil) samt sortera. Gratis är det också!.
Bokföringen kör jag genom http://www.kapitas.se, ett program med samma uppbyggnad som vanliga bokföringsprogram. Gör det mycket enkelt att ta fram bokslutet i form av en resultat-och balansräkning .- det får räcka så! Givetvis gratis det också! :)
Hälsningar/Janne G
Gusse
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?

Inlägg av Guzzikjelle »

Tack för tipset skall kolla på det. Men jag vill nog ha fler svar, vårat register består av cirka 3500 poster eftersom nya medlemmar får löpande nytt medlemsnummer och vi använder inte tidigare nummer. Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006

Inlägg av poon »

Hej,
kanske det här kan vara värt att kolla på, Visma brukar vara testvinnare när det gäller administrativa program.

https://vismaspcs.se/produkter/bokforin ... a-forening

/Peter
Janne G
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78

Inlägg av Janne G »

Guzzikjelle skrev:Tack för tipset skall kolla på det. Men jag vill nog ha fler svar, vårat register består av cirka 3500 poster eftersom nya medlemmar får löpande nytt medlemsnummer och vi använder inte tidigare nummer. Kjelle
Hej, ja är det så många medlemmar/poster kan det nog vara bra med ett riktigt program. Handlar det om bokföringen också så skall du definitivt titta på e-bokföring som några banker erbjuder. Väljer man till funktionen "automatisk avprickning" kommer man så nära ett självspelande piano som det går :)
Gusse
Skriv svar