Nu skulle jag behöva lite tips. Blev ju med Jackal -00:a lite hastigt och lustigt. Försöker lära mig hur den fungerar och vem vet, den kanske försöker förstå sig på mig också.
Hur som helst, jag inser att jag saknar en större ruta. Nu sitter den en på som kallas "Sport", om jag inte har allt för fel (se bild)? Den är väldigt effektiv med tanke på sin storlek men jag vill ha något som ger lite mer skydd. Är det någon som vet om det finns större rutor som passar på de här hållarna? Hållarna är ju väldigt stadiga.
Och om inte, vad ska man satsa på då? På den gamla California 3:an hade jag ju största tänkbara men det kanske finns något mellanting i det här fallet? Något som kanske rent utseendemässigt passar bättre på en Jackal?
Alla tips och infallsvinklar är välkomna. Även om de kanske inte är lösningen så är de antagligen en bit på vägen.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Här verkar jag ju ha hittat något i den riktningen jag tänkte från början. Går att få 2" längre och 2" bredare än original. Hur det är med leverans till Europa är kanske en annan femma. http://www.clearviewshields.com/motorcy ... m-shields/
Någon som känner till någonstans där den finns till salu i Europa?
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Den som heter MG California EV - Classic har jag på min EV och den funkar kanon tycker jag. Jag är knappt 180cm
och den ger ingen besvärande turbulens kring hjälmen.
Jag har kört den i regn en del och i motorvägsfart håller den faktisk vätan borta från handskarna,
sedan är den snyggast också tycker jag.
Janne G skrev:Den som heter MG California EV - Classic har jag på min EV och den funkar kanon tycker jag. Jag är knappt 180cm
och den ger ingen besvärande turbulens kring hjälmen.
Jag har kört den i regn en del och i motorvägsfart håller den faktisk vätan borta från handskarna,
sedan är den snyggast också tycker jag.
Är det den modellen som har en toppkåpa med ruta? Eller är det den som bara är en stor genomskinlig ladugårdsdörr som jag länkade till här ovan? Den senare är ju jätteful men jag börjar ändå luta åt den...
Eller äh, jag vet inte. Jag byter hoj snart. Eller kör helt utan ruta. Bara ångest.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Janne G skrev:Den som heter MG California EV - Classic har jag på min EV och den funkar kanon tycker jag. Jag är knappt 180cm
och den ger ingen besvärande turbulens kring hjälmen.
Jag har kört den i regn en del och i motorvägsfart håller den faktisk vätan borta från handskarna,
sedan är den snyggast också tycker jag.
Är det den modellen som har en toppkåpa med ruta? Eller är det den som bara är en stor genomskinlig ladugårdsdörr som jag länkade till här ovan? Den senare är ju jätteful men jag börjar ändå luta åt den...
Eller äh, jag vet inte. Jag byter hoj snart. Eller kör helt utan ruta. Bara ångest.
Hej igen, det är den med metallstängerna horisontellt-och vertikalt. Sitter väl original på HD också
eftersom den, vad jag förstått togs fram av LAPD eller om det var CHP. I Guzziversion har den namnet
"Moto Guzzi" infräst ovanför den översta metallplattan för att undvika alla sammanblandningar .
Janne G skrev:Den som heter MG California EV - Classic har jag på min EV och den funkar kanon tycker jag. Jag är knappt 180cm
och den ger ingen besvärande turbulens kring hjälmen.
Jag har kört den i regn en del och i motorvägsfart håller den faktisk vätan borta från handskarna,
sedan är den snyggast också tycker jag.
Är det den modellen som har en toppkåpa med ruta? Eller är det den som bara är en stor genomskinlig ladugårdsdörr som jag länkade till här ovan? Den senare är ju jätteful men jag börjar ändå luta åt den...
Eller äh, jag vet inte. Jag byter hoj snart. Eller kör helt utan ruta. Bara ångest.
Hej igen, det är den med metallstängerna horisontellt-och vertikalt. Sitter väl original på HD också
eftersom den, vad jag förstått togs fram av LAPD eller om det var CHP. I Guzziversion har den namnet
"Moto Guzzi" infräst ovanför den översta metallplattan för att undvika alla sammanblandningar .
Hej igen, precis, den senaste som du skickat länkbild på är det. Antalet skruvar stämmer men jag känner inte igen fästena bakom. Dessutom saknas texten på rutan som är väsentlig i sammanhanget för att undvika kontamination med andra tillverkare. Jag har försökt lägga med en bild på min men detta forums "interface" hanterar inte bilder >512kb (frimärke och förstoringsglas) och bilden är på 3,42mb så om du PM:ar mig en hederlig e-postadress så kan du få bilder den vägen.
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Jodå, jag har väl kört 20 mil eller så med den nu. Den är väldigt effektiv i förhållande till storleken. Funderar faktiskt på den varianten från USA som har 2" extra på båda hållen.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Nu har jag fått lite bilder från Janne G och men hans tillstånd lägger jag upp ett par av dem här. Kan ju om inte annat vara av värde för någon annan.
Sedan är det märkligt vad lurigt sådant här kan vara. Rätt är ibland fel och fel är ibland rätt. När jag först satte mig på hojen så satt jag så himla taskigt på den. Fötterna hamnade för långt bak och knäna för högt. Därför flyttade jag fotpinnarna neråt och framåt. Bättre, men inte bra. Och så i dag när jag kom hem så slog mig en tanke, jag testade att skifta sida på järnen jag svetsat, alltså flyttade jag istället fotpinnarna neråt och bakåt i jämförelse med original. Och vips, helt plötsligt föll allt på plats och sittställningen blev naturligt avslappnad.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Jag brukar själv sakna uppföljningar på sådana här frågor så jag får väl försöka föregå med gott exempel.
Det slutade med en ny ruta via tyska Ebay som är till V35/V65 Florida. Hittade ett begagnat fäste hos tlm.nl som var i svetsbart material. Anade nämligen att det skulle bli lite bonnsmide innan jag hade rutan där jag önskade.
Fick flytta ner blinkerslamporna och nuvarande montering är lite provisorisk. Måste fixa någon bättre/snyggare montering av dem.
Hur fungerar det då? Jodå, riktigt bra faktiskt. Rutan är ju inte lika stor eller hög som en California-ruta (gamla verison III syftar jag på nu) och placeringen blir lägre med tanke på att strålkastaren sitter betydligt lägre. Men samtidigt så sitter man också lägre på den här hojen. Jag har inga problem med att köra med visiret öppet (189 cm), även i högre hastigheter.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact