Distriktsombud

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00

Distriktsombud

Inlägg av Stefanv11sport »

Varfor blir man distriktsombud?
Jag har gjort forslag pa vilka uppgifter man har som distriktsombud men det var ingen kioskvaltare.
Jag kanner mig ganska ensam som DO har pa forumet, vet inte om forslag pa uppgifter for DO kan ge inspiration for flera DO att kommunicera med sina medlemmar och ovriga pa forumet bade i stort och smatt. Jag uppfattar det mesta av DO uppgifter ar just att kommunicera med medlemmarna om allt som beror Guzzi bade i Sverige och Varlden .
Har inte DO nagra som hellst ideer/funderingar/forslag pa verksamhet att formedla till sina medlemmar tycker jag nog att man skall fundera pa om man vill vara DO.
Vi kanske inte skall ha nagra DO utan samlad managementorganisation som sprutar ur sig ideer och de som vill tycka till gor det, ovriga tiger som vanligt och gnaller i efterhand.
Tyvarr ar det val ingen som ids svara pa det har heller, skulle bli glad om det hande.
Har jag missforstatt min/mina uppgifter som DO, hjalp mig! Ge mig en spark i roven sa jag kommer ratt.
Basta halsningar Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

skönt...

Inlägg av Nicke »

...att se att du spenderar din semester med att fundera kring klubben och dess aktiviteter. Jag antar att det regnar...??

I sak har du ju rätt. Man tycker ju att distriktsombuden som skall vara en kontaktlänk mot medlemmarna skulle kunna visa att de finns, t.ex. här på nätet. Jag vet ju inte, kanske de är väldigt aktiva i sitt distrikt, men det skulle ju vara kul för oss övriga att få ta del av det i så fall.

Sedan är det ju tyvärr så att de flesta har så fullt upp med allt möjligt att de kanske inte har tid att göra så mycket. Kanske får de lite extra energi när de sitter vid en pol i Thailand med en öl i näven;-). Men i övrigt snurrar ekkorrhjulet så raskt att de har fullt sjå att inte trilla ur.

En annan sanning är ju att det inte precis är så att folk står på kö för att bli distriktsombud, eller till andra oavlönade uppdrag i vårt samhälle heller för den delen.

Men om det nu finns intresserade människor där ute som känner att de har lust och känner att de minsan kan och vill sätta fart på aktiviteterna ute i distrikten är de välkomna att höra av sig till mig så får vi lyssna på vad de har för tankar och ideér...

Hoppas det regnar lite mindre i morgon...
Senast redigerad av 1 Nicke, redigerad totalt 25 gånger.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada

Inlägg av GuzziKungen »

Starka ord och tankar :shock:
Det du skriver om är ju även för mig en önskan , men
stannar nog vid en önskan.
Det är inte lätt för oss Do att få med folk ute i distriktet (talar
för mig i Dalarna) , då responsen är obefintlig.
Men steget till att för det avskaffa do´n känns väl lite väl
drastiskt, för en del av distrikten funkar bra och att då ersätta dessa
skulle kännas fel.
Jag tror att det här kommer att ändras sig på sikt , tack vare
klubbens i dag höga engagemang och framtidstro.
Så jobba på Stefan, så lovar jag att dra en liten klen någon Onsdag :lol:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
mike
Guzzifantast

Inlägg av mike »

Jag tittar på hemsidan varge kväll & natt på vad ni gör, jort eller kommer att göra.De låter väldigt roligt men jag bor lite långt i från er för att åka på era små träffar för en kväll.Jag hoppas att inte Nicke svara på detta för han säger väl att de är inte längre än till närmaste granne. Till min fråga? Jag tycker att alla jobbar och ståri med att hålla clubben igång och värva nya medlemmar.Men jag ser alldrig hur många nya medlemmar som vi har fått in. ELLER SER JAG INTE DETTA
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00

Inlägg av Stefanv11sport »

Hej igen, ja Nicke det regnade faktiskt men tankarna har funnits lange, tack for respons.
Ja manga har familj och arbete att hantera sa prioriteringen ar sjalvklar, har full respekt for det.
Darav min fraga om vi skall ha Distriktsombud.
Det fina forumet och olika sandlistorna gor ju att olika amnen kan ta hand om olika intressen for olika medlemmar pa ett smidigt satt. men det ar ingen stor fraga, trots allt.
Jag undrar om det gar att para ihop ett ansikte till resp DO Guzzibild kan ev vara trevligt att se ansiktet bakom Guzzin?
Fick punka pa MTB sa det var tomt i bakhjulet i morse, men min meck pa Beach Boy Bike Shop fixade det pa 3min=40sek inkl ny slang.
Mike ja det vore trevligt att fa reda pa nya medlemmar till distriktet sa jag/vi ringa dem och halsa dem valkomna, kanske Kjelle far tid att sanda oss det vid tillfalle.

Nu blir det en cykletur till Rawaj beach for lunch
Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Skriv svar