Däck
Moderator: Moderatorer
- Robban
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Däck
Tja,
Jag undrar vad ni använder för däck? Vad jag är mest intresserad av är däck med hög friktion. Jag är ingen touringräv, utan gillar korta lite sportigare utflykter. Min hoj har 18" bakhjul och det betraktas ju nuförtiden som en stenåldersstorlek. Någon som provat Bridgestone BT 016?
Alla tips mottages tacksamt.
Hälsar Robban
Jag undrar vad ni använder för däck? Vad jag är mest intresserad av är däck med hög friktion. Jag är ingen touringräv, utan gillar korta lite sportigare utflykter. Min hoj har 18" bakhjul och det betraktas ju nuförtiden som en stenåldersstorlek. Någon som provat Bridgestone BT 016?
Alla tips mottages tacksamt.
Hälsar Robban
- motorino2002
- Guzzifantast
- Mina motorcyklar: Några Italien Cyyklar(det heter så på Skånska)och Skoters.
Re: Däck
Salve Guzzisti !!
Många Guzzisti i Tyskland som har bråttom på kurviga vägar kör med Bridgestone BT 45 på Guzzis med 18 Tums hjul.
Jag själv som med åldern inte har så bråttom,.. körde med Conti,.. men numera på Heidenau
(Heidenau har tillverkat Metzelers Classic däck sedan mitten av 90 talet).
Jag köper alla däck over nätet hos
http://www.mynetauto.com/
Jag har aldrig haft strul med denna firma,..samt mej veterligen är de störst och billigast i Europa på Mc-däck på nätet. Frakt kostnad till sverige 25 Euro för 3 däck.
De levereras hem till din dörr,..det brukar ta mellan 3-6 dagar.
De har lager både i Tyskland och Holland.
Ha,..de,..bäst,..
SS/K.
Många Guzzisti i Tyskland som har bråttom på kurviga vägar kör med Bridgestone BT 45 på Guzzis med 18 Tums hjul.
Jag själv som med åldern inte har så bråttom,.. körde med Conti,.. men numera på Heidenau
(Heidenau har tillverkat Metzelers Classic däck sedan mitten av 90 talet).
Jag köper alla däck over nätet hos
http://www.mynetauto.com/
Jag har aldrig haft strul med denna firma,..samt mej veterligen är de störst och billigast i Europa på Mc-däck på nätet. Frakt kostnad till sverige 25 Euro för 3 däck.
De levereras hem till din dörr,..det brukar ta mellan 3-6 dagar.
De har lager både i Tyskland och Holland.
Ha,..de,..bäst,..
SS/K.
JAG TROR ENDAST PÅ DET JAG KAN SE !!
" Non correre mai piu´ veloce di quanto il tuo Angelo custode possa volare !!! "
" Non correre mai piu´ veloce di quanto il tuo Angelo custode possa volare !!! "
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Dessa däck har jag köpt http://hojdack.se/wpage.aspx?pageno=9&p ... rodCatId=2#
Jag har både kört touring och på bana med MAXXIS SPORT och har bara goda erfarenheter.
Dessutom så är dom billigare om man är medlem på SMC.
Leveranserna funkar också kanon , hade däcken dagen efter
Jag har både kört touring och på bana med MAXXIS SPORT och har bara goda erfarenheter.
Dessutom så är dom billigare om man är medlem på SMC.
Leveranserna funkar också kanon , hade däcken dagen efter
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Ha dé
- motorino2002
- Guzzifantast
MAXXIS
Jag trodde det handlade om MC däck
Nog skämtat,..för mig blir det ändå betydligt billigare från Tyskland.
Samt att det påverkar priserna såklart då de är Världens största MC marknad sen de gick om Nord Amerika (USA/Kanada) för några år sedan,..så nog blir ju annorlunda då de säljar ungefär lika många Cyyklar där per år som det totalt finns regade i Sverige !!
Plus att jag även har förmånen att ha vänner där som har koll på tillbud och rea prylar.
Angående SMC så hoppade jag av från dem i År,..hade innan det varit med sen år noll,..
men förstår ej riktigt vad de sysslar med i dag,..samt att deras rabatter inkl. Försäkrings rabbater har blivit försumbara,..jag själv och de jag känner fixar i regel bättre rabatter själv !
Ha,..de,..
SS/K.
Samt att det påverkar priserna såklart då de är Världens största MC marknad sen de gick om Nord Amerika (USA/Kanada) för några år sedan,..så nog blir ju annorlunda då de säljar ungefär lika många Cyyklar där per år som det totalt finns regade i Sverige !!
Plus att jag även har förmånen att ha vänner där som har koll på tillbud och rea prylar.
Angående SMC så hoppade jag av från dem i År,..hade innan det varit med sen år noll,..
men förstår ej riktigt vad de sysslar med i dag,..samt att deras rabatter inkl. Försäkrings rabbater har blivit försumbara,..jag själv och de jag känner fixar i regel bättre rabatter själv !
Ha,..de,..
SS/K.
- GuzziKungen
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
Fel tråd att diskutera SMC , men eftersom du inte förstår får jag väl göra mitt bästa
SMC är dom ända som kan påverka beslutsfattare angående mc´s vara eller icke vara.
Dessutom så fortbildar man motorcyklister för att få ner en massa tråkiga olyckor.
Jag är själv Mc-instruktör och har fått uppleva många sköna minnen där folk
fått ahha-upplevelser och gått in en ny fas av sin körning.
Tråkigt att du inte upplever det som viktigt , men faller andan in så är du välkommen tillbaka
SMC är dom ända som kan påverka beslutsfattare angående mc´s vara eller icke vara.
Dessutom så fortbildar man motorcyklister för att få ner en massa tråkiga olyckor.
Jag är själv Mc-instruktör och har fått uppleva många sköna minnen där folk
fått ahha-upplevelser och gått in en ny fas av sin körning.
Tråkigt att du inte upplever det som viktigt , men faller andan in så är du välkommen tillbaka
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Ha dé
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Jag är väldigt nöjd med Metzeler Z6. Riktigt bra grepp i vått och torrt och håller ändå en evighet. Mitt bakdäck har gått otroliga 1500 mil, men nu är det hög tid att byta. Framdäcken håller också över tusen mil.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Stefanv11sport
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Kanske vore klokt att ta reda på vad SMC gör innan man hoppar av.
Stefan
Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
- motorino2002
- Guzzifantast
Hej igen !!
Det va tal om MC Däck och jag diskuterade ej SMC ,..du GuzziK refererade till deras rabatter.
Därför svarade jag med min åsikt ! !
Men eftersom du forsätter med tråden så fråga dig då varför de har förlorat många medlemmar på de sista åren.
Samt vänligen var lite försiktig med att säga att andra ej förstår,..
det kan tolkas som att andra åsikter än dina inte accepteras.
Förmodligen anser jag att det är viktigare med trafikarbete /utbildning än vad du tror.
Samt Stefan,.. varför förutsätter du att jag ej tagit reda på vad se gör,.. så klart har jag tagit reda på och vekligen satt mig in i detta innan jag hoppade av.
Från många olika håll och vinklar inkl. ett par telefonsamtal till SMC ordföranden förra Året.
Så för att använda ett gammalt uttryck " Jag sticker hellre nålar i ögonen än blir medlem igen "
Ha,..de,..gott,..
SS/K.
Det va tal om MC Däck och jag diskuterade ej SMC ,..du GuzziK refererade till deras rabatter.
Därför svarade jag med min åsikt ! !
Men eftersom du forsätter med tråden så fråga dig då varför de har förlorat många medlemmar på de sista åren.
Samt vänligen var lite försiktig med att säga att andra ej förstår,..
det kan tolkas som att andra åsikter än dina inte accepteras.
Förmodligen anser jag att det är viktigare med trafikarbete /utbildning än vad du tror.
Samt Stefan,.. varför förutsätter du att jag ej tagit reda på vad se gör,.. så klart har jag tagit reda på och vekligen satt mig in i detta innan jag hoppade av.
Från många olika håll och vinklar inkl. ett par telefonsamtal till SMC ordföranden förra Året.
Så för att använda ett gammalt uttryck " Jag sticker hellre nålar i ögonen än blir medlem igen "
Ha,..de,..gott,..
SS/K.
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Re: Däck Support your local dealer.
Kör på Avon Roadrider fram o Avon Azaro bak, funkar bra. Nästa byte kan det bli nåt annat kvalitetsmärke, märker säkert inte någon skillnad. Inköpt monterat och balanserat hos en lokal handlare,
som även tillhandahåller Agip olja. Några hundralappar hit eller dit...vad spelar det för roll. Vela inte, köp grejorna i Sverige o handlarna kan vara kvar, trevligt!
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Så sant.
Vem vill driva en butik eller verkstad, när kunderna bara vill komma dit och kolla och känna på grejorna för att sedan beställa dem från någon nasare på nätet.
Förr fanns det affärer, skolor, poliser, brandstationer m.m. i minsta lilla by. Nu har vi inte "råd" med det. Det är väl märkligt, det har aldrig någonsin funnits mer pengar (resurser) i vårt samhälle.
Vem vill driva en butik eller verkstad, när kunderna bara vill komma dit och kolla och känna på grejorna för att sedan beställa dem från någon nasare på nätet.
Förr fanns det affärer, skolor, poliser, brandstationer m.m. i minsta lilla by. Nu har vi inte "råd" med det. Det är väl märkligt, det har aldrig någonsin funnits mer pengar (resurser) i vårt samhälle.
Ciao / Ne
- GuzziKungen
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MAXXIS

Ha,..de,..
SS/K.
Hoppas dina nålar sticker Tingwall och Skogö i ögonen (i rätt riktning förståss) , så
jobbar jag vidare utan nålar.
Om det ar rabatten som störde ( SMC) , så ville jag bara visa allternativ, ingen är tvingad och så ej idet här fallet heller.
Jag diskuterar gärna vidare i denna tråd http://forum.guzziclub.nu/viewtopic.php ... &hilit=smc
Ha,..de,..
SS/K.
Hoppas dina nålar sticker Tingwall och Skogö i ögonen (i rätt riktning förståss) , så
jobbar jag vidare utan nålar.
Om det ar rabatten som störde ( SMC) , så ville jag bara visa allternativ, ingen är tvingad och så ej idet här fallet heller.
Jag diskuterar gärna vidare i denna tråd http://forum.guzziclub.nu/viewtopic.php ... &hilit=smc
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Ha dé
- motorino2002
- Guzzifantast
Ciao Guzzisti !!!
Jag håller på sätt och vis med de föregående,..men vårt lilla Land kan inte hejda Globaliseringen.
Plus sidan av den privata direkt importen av MC,..MC-delar,..och MC-utrustning är att det har
tvingat de stora MC och tillbehörs importörerna i Sverige att sänka sina priser 15-20 %
på bara några År !! De hade ej riktigt hängt med innan,..utan levde kvar i sin lilla ankdamm.
(T.o.m. SMC gav ut en folder om hur du privat importerar)
För övrigt är det helt korrekt att samhälls servicen är sämre än nånsin,..och jag bor ändå i det Sydvästa hörnet av Landet,..som har många invånare,.. så jag vet hur det är,.. du behöver ej komma länge än till Nord östra Skåne så man undrar hur mycket mer de kan dra ner på !!!
Men detta är en politisk fråga.
Jag själv lärde mig att handla över internätet när det började att kännas som om folk inkl. jag hade en skylt i pannan där det stod idiot på när jag såg och hörde kunder i de flesta slag butiker förvåna sig över priserna i Sverige och fick till svar att så är det bara.
Samt internätet är ju väldans utbyggt i hela landet så hela världens marknad finns precis framför dig.
Sen vet ju alla att människokroppens känsligaste organ är "Plånboken"
Ha,..de,..gott,..
SS/K.
Jag håller på sätt och vis med de föregående,..men vårt lilla Land kan inte hejda Globaliseringen.
Plus sidan av den privata direkt importen av MC,..MC-delar,..och MC-utrustning är att det har
tvingat de stora MC och tillbehörs importörerna i Sverige att sänka sina priser 15-20 %
på bara några År !! De hade ej riktigt hängt med innan,..utan levde kvar i sin lilla ankdamm.
(T.o.m. SMC gav ut en folder om hur du privat importerar)
För övrigt är det helt korrekt att samhälls servicen är sämre än nånsin,..och jag bor ändå i det Sydvästa hörnet av Landet,..som har många invånare,.. så jag vet hur det är,.. du behöver ej komma länge än till Nord östra Skåne så man undrar hur mycket mer de kan dra ner på !!!
Men detta är en politisk fråga.
Jag själv lärde mig att handla över internätet när det började att kännas som om folk inkl. jag hade en skylt i pannan där det stod idiot på när jag såg och hörde kunder i de flesta slag butiker förvåna sig över priserna i Sverige och fick till svar att så är det bara.
Samt internätet är ju väldans utbyggt i hela landet så hela världens marknad finns precis framför dig.
Sen vet ju alla att människokroppens känsligaste organ är "Plånboken"
Ha,..de,..gott,..
SS/K.