från säkringen går det blandannat 2 vit/grön tråd medan från relä går 1 vit/grön tråd och jag undrar om det är på relän grön/vit som jag skall koppla mig
Så kass man kan va
Moderator: Moderatorer
En sådant länk fast för Vintage om någon har detmotorino2002 skrev:http://www.thisoldtractor.com/gtbender/ ... lation.htm
En länk till i ämnet Transkil diode !!
SS/K.
En liten grej, på säkringhållare 1 röd kabel och double vitt/gröna , en av vitt/grön är något grovre.på relähållare finns blandannat en enkel vitt/grön men jag kan inte se en direkt kopling mellan relän och säkringenfranssos skrev:Var och kollade för att installera dioden på vintagen ,jag har plockat ner men det ser ut alt för komplicerade,dells det ser ut annorlunda än EV,på vintage finns 7 säkring och 5 relä ,ECU säkringen är på 5A i 5 plats och relän är på 4 plats.
från säkringen går det blandannat 2 vit/grön tråd medan från relä går 1 vit/grön tråd och jag undrar om det är på relän grön/vit som jag skall koppla mig![]()
Så kass man kan va
Om du tar bort säkringen och slår på tändningen så har du nog 12V på ena sidan. Där kommer strömmen "in" och då ska dioden förstås sitta på andra sidan. Gissningsvis är den röda kabeln 12V och den vit/gröna går till ECU.franssos skrev:Jag kan inte släppa dioden så jag jag skriver lite över mina fonderingar,jag vet vilken är säkring till ECU,och till den kommer 1 röd kabel och 1 dubbel vitt/grön kabel.för att mäta spänningen i säkringshållare, batteriet och tändningen skall vara på,för att mäta var strömmen kommer in samt ut i säkringhållare hur gör man?
Så långt hänger jag med en röd på ena sidan och vit/grön på andra, för det var så jag uppfattade manicken,men det är en dubbel vit/grön kabel kommer på andra sidan av säkringen ena något grövre än den andra fast dom är kopplade på samma koppling i säkringshållaren och där vet jag inte vilken är den som går till ECU,kanske båda två gör det eller,min tanke var att klippa dom vit/grön, fästa en flat stift på dom och samma på andra del av avklippta vit/grön och koppla det i en tre väg förgrening och på den tredje koppla den svarta kabel från dioden (nu jag valde svart och röd för dioden) låter det snurrigtRaz skrev:Om du tar bort säkringen och slår på tändningen så har du nog 12V på ena sidan. Där kommer strömmen "in" och då ska dioden förstås sitta på andra sidan. Gissningsvis är den röda kabeln 12V och den vit/gröna går till ECU.franssos skrev:Jag kan inte släppa dioden så jag jag skriver lite över mina fonderingar,jag vet vilken är säkring till ECU,och till den kommer 1 röd kabel och 1 dubbel vitt/grön kabel.för att mäta spänningen i säkringshållare, batteriet och tändningen skall vara på,för att mäta var strömmen kommer in samt ut i säkringhållare hur gör man?