vintervurpa

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Kontakt:

Re: vintervurpa

Inlägg av suzzi »

ja som tur är så är det fortfarande plusgrader dagtid 8)
för inte kan jag låta bli att ta en sväng, varje dag typ :roll:

men eftersom jag inte är något proffs på moto guzzi (eller någon annan hoj heller för den delen :shock: ) så undrar jag om det finns nåt favoritvarv på en california?

jag kan inte avgöra när den "låter bra" har kört för lite helt enkelt :?
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023

Inlägg av Raz »

suzzi skrev:ja som tur är så är det fortfarande plusgrader dagtid 8)
för inte kan jag låta bli att ta en sväng, varje dag typ :roll:

men eftersom jag inte är något proffs på moto guzzi (eller någon annan hoj heller för den delen :shock: ) så undrar jag om det finns nåt favoritvarv på en california?

jag kan inte avgöra när den "låter bra" har kört för lite helt enkelt :?
Jag har aldrig kört en California men jag tror de flesta Guzzis andas bäst över 4000 varv, och således kan man sikta på 4000 varv när man bara håller jämn fart. På min hoj innebär detta att jag ofta cruisar på fyran, vilket kan verka ologiskt men min hoj drar faktiskt mindre bensin då än om jag slänger i femman. Och den svarar betydligt bättre på gaspådrag på 4000 än 3000 om man behöver köra om nån som felparkerat i 70 km/h.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

tack för tipset, det måste jag ju prova, redan idag typ 8)
jag måste ju erkänna att jag inte ens varit i närheten av de varvtalen ännu :roll:
det ser ut att bli en skaplig dag idag, så jag ska nog lägga till ytterligare några mil till de 35 jag redan fått ihop :D
nån som bjuder på fika?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Hej Suzzi.

Självklart bjuds det fika om du tar dig till Gällivare. Ring när du är i Luleå, så hinner jag sätta igång en bulldeg. Kom ihåg att det är snö och is från Töre och uppåt...

Vi syns :P / Ne
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

Raz skrev: Jag har aldrig kört en California men jag tror de flesta Guzzis andas bäst över 4000 varv, och således kan man sikta på 4000 varv när man bara håller jämn fart. På min hoj innebär detta att jag ofta cruisar på fyran, vilket kan verka ologiskt men min hoj drar faktiskt mindre bensin då än om jag slänger i femman. Och den svarar betydligt bättre på gaspådrag på 4000 än 3000 om man behöver köra om nån som felparkerat i 70 km/h.
:D
(maken sitter vid köksbordet och fnissar...
"så där var det för mig ochså när jag tog körkort .......................... för trettio år sedan" :roll: :lol:)
Nicke skrev:Hej Suzzi.
Självklart bjuds det fika om du tar dig till Gällivare. Ring när du är i Luleå, så hinner jag sätta igång en bulldeg. Kom ihåg att det är snö och is från Töre och uppåt...

Vi syns :P / Ne
det skulle jag ha vetat förra helgen då jag inte hade längre än 29mil till gällivare :wink:
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Inlägg av hassew »

Detta gäller för Quota 1100 också. Dom har vridmomentsmax vid 3800 v/min, och trivs bäst nå´nstans däromkring.
Hasse/ Björkeberg
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
V85TT 2023

Inlägg av Raz »

suzzi skrev:
Raz skrev: Jag har aldrig kört en California men jag tror de flesta Guzzis andas bäst över 4000 varv, och således kan man sikta på 4000 varv när man bara håller jämn fart. På min hoj innebär detta att jag ofta cruisar på fyran, vilket kan verka ologiskt men min hoj drar faktiskt mindre bensin då än om jag slänger i femman. Och den svarar betydligt bättre på gaspådrag på 4000 än 3000 om man behöver köra om nån som felparkerat i 70 km/h.
:D
(maken sitter vid köksbordet och fnissar...
"så där var det för mig ochså när jag tog körkort .......................... för trettio år sedan" :roll: :lol:)
Hur var det för 30 år sen? Jag förstår inte. Jag tog inte heller körkort igår. Fast på det här forumet kan man ju vara yngst fast man börjar få gråa hår 8)
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

han fnissar åt mig, att jag ska ut och åka hela tiden :wink:
jag har nämligen varit ute idag och testat förståss :D

och du hade rätt, bättre när man fick upp varvet lite mer och skojigare

(jag var lite otydlig, sorry)
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
V85TT 2023

Inlägg av Raz »

suzzi skrev:han fnissar åt mig, att jag ska ut och åka hela tiden :wink:
jag har nämligen varit ute idag och testat förståss :D
Då fattar jag :lol: jo själv har jag definitivt åkt klart för i år men när körkortet var nytt så bangade man inte för lite minusgrader och snålblåst :lol:
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

nä nu får det vara nog :evil: i två dagar har jag suttit och tittat ut på regnet :(

imorgon SKA jag UT. :mrgreen:
Skriv svar