Hej alla
När jag nu håller på att byta växellåda på min 1100 sport passade jag på att byta koppling också (förståss).
Förutom att stålskivan mellan lamellerna hade slagit sig, vilket jag tidigare hade blivit varnad för, hade även den ena lamellen gått sönder! Döm om min förvåning när jag ser att originallamellerna har vad jag skulle vilja kalla brottanvisningar inbyggda från fabriken!!!!!!!!!!!! Bifogar bild på fr.vänster trasig originallamell-hel originallamell-gammal hederlig lamell utan inbyggd brottanvisning. Ibland var det bättre förr, eller?
Koppling 1100 sport
Moderator: Moderatorer
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Koppling 1100 sport
- Bilagor
-
- Koppling.jpg
- (219.87 KiB) Nerladdad 116 gånger
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Koppling 1100 sport
Värre brottanvisningar har jag iofs sett men de facto så har ju lamellen brustit så något tok lär det väl vara med konstruktionen. Eller kanske bara produktionen.
Preppar du den nya mellanskivan? Jag gjorde inte det och jag tror tamejfan att den nya ¤%&§@# slog sig på första turen. Nästa gång preppar jag den som den här: http://www.guzzitech.dk/05/05-06/Clutch ... 20cure.pdf
Man tycker inte det borde behövas, jag har ju ingen sidovagn och jag står inte med växel i vid rödljus. Men jag blev varnad och lyssnade inte - det säkraste sättet att lära sig något
Har du kopplingsverktyget förresten? Annars har jag ett.
Preppar du den nya mellanskivan? Jag gjorde inte det och jag tror tamejfan att den nya ¤%&§@# slog sig på första turen. Nästa gång preppar jag den som den här: http://www.guzzitech.dk/05/05-06/Clutch ... 20cure.pdf
Man tycker inte det borde behövas, jag har ju ingen sidovagn och jag står inte med växel i vid rödljus. Men jag blev varnad och lyssnade inte - det säkraste sättet att lära sig något
Har du kopplingsverktyget förresten? Annars har jag ett.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Re: Koppling 1100 sport
Tack för tipset Raz. Kopplingsverktyget har jag, men det verkar som om jag måste ta isär klumpen igen och fixa till mellanskivan nu när man ändå har grejorna ur ramen.