Byter du däcken själv så är väl http://www.mcdackonline.com/start.html ganska svårslagna,
+ att det ska finnas nån brittisk nätfirma som jag inte minns namnet på, som de flesta verkar
jättenöjda med.
Själv är jag inte så bra på att byta själv och betalar oftast det dubbla för att få bytet gjort
av samma firma jag köper däcket på, oftast Guzzi-center
Med vänlig hälsning! //Tobbe J (Medlems-ansvarig MGCoS)
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Wheller Dealer Koksgatan på slutet har det mesta i däck 08-6430075, lite udda öppetider just nu Tisdag o Torsdag 12-2000 kolla för säkerhets skull innan besök, om inte bara för att lyssna på svararen den slår det mesta
Kjelle
Alla tre tar något under 1.800 kr för mitt bakdäck inkl moms & frakt. Sen tar ju många däckfirmor lite extra för montering när man inte köper däcket av dem (ex: MC-varuhuset 400 kr istället för 150 kr). I slutänden blir det inte så mycket billigare att det är värt det. Euron är så attans dyr just nu och framför allt är frakten dyr när man bara köper ett däck. På Rodamoto är frakten samma (drygt 300 spänn) oavsett antal däck och på Mynetmoto kan man få hem upp till tre däck för det priset så förtjänsten blir klart bättre om man köper flera däck samtidigt.
Säljer Ulle Metzeler? Jag supportar gärna Guzzicenter lite. Annars blir det MC-varuhuset igen. De brukar ha mitt däck på lager och de byter medan man väntar om det kniper (fast just nu kniper det inte mycket i slaskvädret).
Guzzi-center säljer Metzler och bokar du en tid med dom så byts det nog medan du väntar.
Så har det funkat för mig iaf.
Men du får räkna med att det köstar dryga 3 loppor för bakhjulet
Med vänlig hälsning! //Tobbe J (Medlems-ansvarig MGCoS)
Däckia har ju makalösa rabatter när man är SMC-ansluten som ni nämnde.
Men om man nu inte är arbetslös eller liknande tycker jag ändå att däckköpet är ett bra sätt att se till att våra Guzziåterförsäljare får chans att tjäna någon peng.
De måste ju få in en skvätt pengar på någonting om de skall kunna fortsätta med sin verksamhet...
(Det är väl nog illa kan man tycka att de inte får ett vettigt stöd "uppifrån")
Ja, jo, men jösses, 3.000 spänn kan de fetglömma. Jag räknar med 2.300 kr på MC-varuhuset monterat och klart och då tyckte jag att DET var lite dyrt. Jag ger hellre 700 spänn till Rädda Barnen i så fall...
Och SMC-rabatterna är inte vatten värda enligt uppgift eftersom de räknas på ett listpris som gör att det inte blir billigare i slutändan. Ibland till och med dyrare. SMC borde slopa de rabatterna eftersom det bara är vilseledande reklam för Däckia och Euromaster.
Raz skrev:Ja, jo, men jösses, 3.000 spänn kan de fetglömma. Jag räknar med 2.300 kr på MC-varuhuset monterat och klart och då tyckte jag att DET var lite dyrt. Jag ger hellre 700 spänn till Rädda Barnen i så fall...
Och SMC-rabatterna är inte vatten värda enligt uppgift eftersom de räknas på ett listpris som gör att det inte blir billigare i slutändan. Ibland till och med dyrare. SMC borde slopa de rabatterna eftersom det bara är vilseledande reklam för Däckia och Euromaster.
Raz skrev:Ja, jo, men jösses, 3.000 spänn kan de fetglömma. Jag räknar med 2.300 kr på MC-varuhuset monterat och klart och då tyckte jag att DET var lite dyrt. Jag ger hellre 700 spänn till Rädda Barnen i så fall...
Fel ställe att nyttja SMC-rabatter på.
Gå in på hojdack.se i stället, där har du bättre rabatt med SMC.
Jag har provat MAXXIS supermaxx ett däck som jag blev rekommenderad att prova.
Jag är helnöjd med däcket efter både bankörning och längre åkturer.
Priset låg på 1300kr ink frakt och med rabatt, skifte hos en däckverkstad brukar ligga på c.a 250kr beroende
på vilken man väljer.
Däcket kom på bara ett par dagar.
Då har du råd att rädda fler räddabarn
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Guzzikjelle skrev:Wheller Dealer Koksgatan på slutet har det mesta i däck 08-6430075, lite udda öppetider just nu Tisdag o Torsdag 12-2000 kolla för säkerhets skull innan besök, om inte bara för att lyssna på svararen den slår det mesta
Kjelle
Tackar för det tipset. Wheeler Dealer hade däck hemma, bra service och bra priser. Jag fick nytt Metzeler Z6 bakdäck samt lade på ett löst framdäck och balansering av bägge för 2.100 kr. Då pysslade han även lite extra med mina vinklade däckventiler. Klart billigare än de ställen jag varit på tidigare, och dessutom tror jag att den här kisen vet vad han pysslar med
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Guzzikjelle skrev:Där hör ni det jag vurmat för i så många år Blir det nån tur nu i helgen????
Ja dig ska man lyssna på. Jag köper alla lager på Rotera nu också
Jag är uppbokad att lira bowling kl 16 imorgon så det hindrar mig lite eftersom hojen står 15 mil rakt norrut. Men på lördag blir det åka av, i Norduppland. Sen får vi se vilken dag jag tar mig till de här trakterna med loket. Om vädret blir som det ser ut nu så hinner jag lätt köra 100 mil innan det är dags att jobba på tisdag
Raz skrev:Jag är uppbokad att lira bowling kl 16 imorgon så det hindrar mig lite eftersom hojen står 15 mil rakt norrut. Men på lördag blir det åka av, i Norduppland. Sen får vi se vilken dag jag tar mig till de här trakterna med loket. Om vädret blir som det ser ut nu så hinner jag lätt köra 100 mil innan det är dags att jobba på tisdag
Det var ju en lite dålig kombination det där När man spelar fem bowlingserier på raken helt otränad så får man en djävulsk träningsvärk överallt, som inte förbättrar oddsen att åka långt när man dessutom är otränad på hojen. Så 100 mil blev det ju inte, men uppåt 50 blev det i alla fall.
Raz skrev:
Tackar för det tipset. Wheeler Dealer hade däck hemma, bra service och bra priser. Jag fick nytt Metzeler Z6 bakdäck samt lade på ett löst framdäck och balansering av bägge för 2.100 kr. Då pysslade han även lite extra med mina vinklade däckventiler. Klart billigare än de ställen jag varit på tidigare, och dessutom tror jag att den här kisen vet vad han pysslar med