Batteri
Moderator: Moderatorer
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Batteri
Hawker Odyssey PC545 finns på postorder från http://www.clp.se/
Lite märklig sajt, men klicka på webshop och sedan bara på "logga in" utan att skriva nåt där det står "Ny kund".
Lite märklig sajt, men klicka på webshop och sedan bara på "logga in" utan att skriva nåt där det står "Ny kund".
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Re: Batteri
Fattar inte vad som hände med det jag hadde
ca 5år.attans dyra!antar det är bra pris från clp ändå när det gamla var dyrare då.Tack Raz////Daniel....
Guzzi=Blues...
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Batteri
Mitt förra var i prima skick men blev skrot när jag drog sönder ena terminalen på det i våras. Man vill gärna ta i lite så det blir bra kontakt men den tål inte alls lika mycket som en vanlig M6-gänga (det står 4 komma nånting Nm på etiketten) så man drar sönder anslutningen inuti batteriet och det är kört.
Symptomen blev att det tog laddning hur fint som helst, spänningarna indikerade att det var i nyskick, vid belastning med helljus mm utan motorn igång såg det fortfarande fint ut, men så fort jag försökte använda startmotorn sjönk spänningen till fyra volt
Sedan dess drar jag de skruvarna med skruvmejselhandtag och inte spärrskaftet (som dock är ett väldigt litet spärrskaft).
Jag letade rätt duktigt förra året och CLP verkade billigast och var dessutom snabba.
Symptomen blev att det tog laddning hur fint som helst, spänningarna indikerade att det var i nyskick, vid belastning med helljus mm utan motorn igång såg det fortfarande fint ut, men så fort jag försökte använda startmotorn sjönk spänningen till fyra volt
Sedan dess drar jag de skruvarna med skruvmejselhandtag och inte spärrskaftet (som dock är ett väldigt litet spärrskaft).
Jag letade rätt duktigt förra året och CLP verkade billigast och var dessutom snabba.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Batteri
jag passar på och drygger på när man pratar batteri,påCalif Vintagen jag har bytt batteriet och laddaren är oftast på .Nu i helgen vi har varit på knutstorp och ingen problem med alla start men idag batteriet var helt slut när jag skulle starta,jag måste säja att zumon och x-ljuset var på men dock man tycker att det borde finnas ström så att det blir över eller?
Kan det vara annat oxå ?
Kan det vara annat oxå ?
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....