På både MC-varuhuset och Lelles hittade jag en sort som förutom att de var fula som stryk, inte passade över huvudtaget. Sen finns en annan sort som bara är "förlängning" av rak ventil, det duger inte heller. Bilventiler passar inte alls och jag var in på ett gäng däckfirmor som bara hade raka.
Men nu har jag hittat sjyssta ventiler på Kvicks MC och där framgår också att japsarna kör med 11,3 mm ventiler medan italienarna kör med 8,3 mm. Det ska aldrig vara enkelt!
Men nu blir det i alla fall enklare att kolla luften. Någon fiffig människa påpekade att man naturligtvis ska vinkla dem åẗ höger eftersom sidostödet sitter till vänster. Fan vet om jag hade kommit på det själv i tid
Finns i alla möjliga färger och jag tror alla är snyggare än blå