En cylinder för lite...
Moderator: Moderatorer
En cylinder för lite...
Hej!
Jag körde ner i ett gupp på vägen hem häromdan och då dog ena cylinden på min 1000S - 90.
Har bytt tändkablar, och nödtorftigt försökt mäta upp tändsystemet i övrigt men hittar inga fel.
Hojen går och startar, men bara på en cylinder.
Jag har svårt att tro att det är något annat än tändningen i alla fall.
Nån som har nåt förslag?
Jag körde ner i ett gupp på vägen hem häromdan och då dog ena cylinden på min 1000S - 90.
Har bytt tändkablar, och nödtorftigt försökt mäta upp tändsystemet i övrigt men hittar inga fel.
Hojen går och startar, men bara på en cylinder.
Jag har svårt att tro att det är något annat än tändningen i alla fall.
Nån som har nåt förslag?
- Stefanv11sport
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Re: En cylinder för lite...
hej förgasaren har väl inte släppt från gummibälgen
SMC-medlem V11 Sport-00
Nä, de sitter kvar.
Har fått tips om att det kan vara en tändbox som gått, men jag har inte hunnit kollat upp det än.
Har fått tips om att det kan vara en tändbox som gått, men jag har inte hunnit kollat upp det än.
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Men självklart har du ju provat att skifta stift som första koll!? 
Ciao / Ne
-
guzziswede
- Nykomling
- Mina motorcyklar: MG Le Mans -85, Zundapp KS 125 -75, Ducati St4 -99,
Crescent Flakmoped. - Ort: Huddinge
Blir avgasröret varmt på den sidan som inte funkar?
Fortsätt genom att prova att gå på uteslutningsmetoden. Skifta del efter del av tändningen till andra sidan. Kvarstår problemet?
Kolla / Skifta förgasare mm. Bensintillförsel?
Fortsätt genom att prova att gå på uteslutningsmetoden. Skifta del efter del av tändningen till andra sidan. Kvarstår problemet?
Kolla / Skifta förgasare mm. Bensintillförsel?
Kör
LM4 -85
Ducati ST4 -99
Triumph Sprint ST -01
Zundapp 125 -75
LM4 -85
Ducati ST4 -99
Triumph Sprint ST -01
Zundapp 125 -75
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Kul med nytt folk i forumet, välkommen! Men tråden du svarade på är från i juni så förhoppningsvis har herr 1000S bara varit slarvig med att meddela hur det gick.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Jag försökte få rätsida på eländet, bytte tändsystem till Dyna III (från något okänt hembygge där det inte gick att hitta reservdelar), misslyckades att få liv i den ändå och lät den stå tills nyligen. Lämnade in den till Biscaya (som sålde nya tändsystemet) och de sparkade liv i hojen igen. Ska hämta den i övermorgon tänkte jag. Betydligt fattigare.
Tack för råden!
Tack för råden!
- jallbert
- Distriktsombud 7 (Gotland)
- Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Har drabbats av samma problem. På förra hojen bytte jag hela tändsystemet (5000:-), på den här bytte jag tändboxen till en begagnad och trodde att problemet var borta. Icke! Ett par gånger har höger sida lagt av efter ett par km, men kommit igen när man vänt hemåt för att sedan funka igen nån vecka. Skumt.
Berra Do7
Jag hade samma problem med min 1000S...
Det var flottören som hängde sig emellanåt och lösningen var enkel: min kompis filade av röret som axeln går igenom och sen gick den som ett skott!
Det verkar som plasten inte tål etanolen i bensinen, den sväller.
Det var flottören som hängde sig emellanåt och lösningen var enkel: min kompis filade av röret som axeln går igenom och sen gick den som ett skott!
Det verkar som plasten inte tål etanolen i bensinen, den sväller.