Koppling LM 4

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Tobbe »

Vänd dom åt Mandello :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Raz »

Det utstickande ska peka bakåt mot växellådan på bägge lamellskivorna. Smörj inte alls, eller smörj väldigt väldigt sparsamt med något torrsmörjmedel. Du kan i princip måla lite med en blyertspenna på splinesen, voila, grafitsmörjning! Det sista du vill ha på lamellerna är ju smörjmedel...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Jari »

Tack Raz

Jag vart nog lite fundersam om fettet. Det sista man vill ha är väl en massa fett i i en guzzzi???
Det rockar fett utan fett !!!???? !!!.
Men allvarligt, jag tyckte att det kändes som att fettet kunde faktiskt gå mellan lamellerna.

Nu är det bara hoppas att norska "gutterna" springer fort med paket till mig.

I morgon kommer presidenten på besök och då skulle det vara trevligt att visa en färdig musketör så han inte tycker att hans kompanjoner är värdelösa.

Alla ber till postguden :D :D

Sir Jari
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Jari »

Ja, jag säger då det!!!!!!
Norge är inte med i EU, Lamellerna har fastnat i tullen i Göteborg :x :x :x :x :x :x
Troligen tidigast måndag kommer dom.
Så det blir nog tokskruva på onsdag, torsdag och försöka komma iväg på fredag. Det ser ut att bli spännande resa :? :? :?

Så här ser läget ut !!

Sir jari
liten trasig guzzi.JPG
(265.24 KiB) Nerladdad 77 gånger
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Guzzikjelle »

Nu börjar det hetta till i garaget! :twisted: (du har väl kalla pilsner som tröst) men ta det bara lungt så ordnar det sig skall du se :lol: Din vän Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Jari »

Tänk om svenska guttarna var lika snabba som Norska guttarna.
Då skulle lamellerna vara här. Har lyckats spåra paketet till Örebro. Och det är ju en liten bit dit.
Alltså så kommer det nog inte fram före måndag. :x :x :x

Presidenten åkte just vidare på sin resa neråt Mandello. Nästa stopp blir Falun för hans del där familjen väntar.

Sir Jari
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Guzzikjelle »

Jag var klart mycket snabbare än gutten :evil:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Jari »

Ja, tänk om alla vore så snabba som du då skulle det aldrig vara några problem???

Kan du börja jobba på posten istället så det blir någon ordning på det hela.

Här är paket nummret så alla kan följa den spännande resan av ett par lameller.
Frågan är att komma till Italien eller inte!!!!

CD346256694NO


Sir Jari
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Raz »

Det tar väl bara en dag att plocka ihop hojen igen i lugn takt. Du har gott om marginal. Du kommer till Italien jag lovar :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Guzzikjelle »

Friskt kopplat hälften brunnet? :D (sa väl elektrikern???) Det löser sig nog.......
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Tobbe »

Hmmm, är inte du lite av en elektriker, Kjelle?

Självklart kommer du iväg Jari, det finns inget annat :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Koppling LM 4

Inlägg av GuzziKungen »

Guzzikjelle skrev:Friskt kopplat hälften brunnet? :D (sa väl elektrikern???) Det löser sig nog.......
Sant, men det är efter att han blivit ombedd att fixa efter att en Martin Timmellare varit framme :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Tina »

Klart du fixar kopplingen Jari.......tänk på ostkakan (bakas på onsdag) som väntar här nere i djupaste Småland. :lol: :lol: :lol:
Den får du ju inte missa eller hur???? :?:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Tobbe »

Vill inte missa för allt smör i Mandello :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Koppling LM 4

Inlägg av Jari »

Nu börjar det bli riktigt svettigt. paketet är fortfarande kvar i Ånge. Gått drygt en vecka och svenska posten verkar ha tagit semester.
Hur fan kan det gå så sakta att få ett paket ?????????? :evil: :evil: :evil:
Med den här farten så har jag den inte före fredag :evil: :evil: :evil: :evil:

Sir Jari
Skriv svar