Calif Vintage går så där

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Calif Vintage går så där

Inlägg av franssos »

Nu var det dax att samla på lite tips,Vintage Califen 07 är inte snäll mot mig,vid 2000-2500 varv det finns som ett håll och vid 4000 varv den spikar och den är ganska slö, vad kan jag göra åt detta ?
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av Guzzi-Leif »

Jag skulle börja med en noggrann spjällsynk och en flaska spridarrengöring.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av franssos »

Spjällsunk är inget för mig tyvärr men hälla en flaska i tanken det klara jag,men vilken sort spridarrengöring syftar du på ?
Tack för tipset :wink:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av Guzzi-Leif »

På macken brukar det finnas flera sorters rengöringsjox för insprutning/spridare. Ta den billigaste och överdosera lagom mycket ;-)

Försök hitta någon mc-kompis som har mätare för förgasar-/spjällsynk. Inte hälften så svårt som du tror.
Annars borde inte en hyfsad mc-verkstad behöva ta så många kronor för jobbet. Om du har separat vajer till varje sida: Se till att de synkar även med gas (japanerna med fasta länkage mellan spjällhusen kan gott synkas enbart på tomgång så hänger det med fint sedan).
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av franssos »

Tack för visad intresse,jag har bokad tid i september oss Biscaya för en koll på det elctroniska styrning av injectionen.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av Guzzi-Leif »

franssos skrev:Tack för visad intresse,jag har bokad tid i september oss Biscaya för en koll på det elctroniska styrning av injectionen.
Biscaya påstås ju ha koll på vad de gör så då får du en silkeslen räjjser tillbaka.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Calif Vintage går så där

Inlägg av franssos »

Man kan alltid hoppas,jag har pratat med en kille på Biscaya och han kunde inte lova att hållet vid 2000 varv gick att fixa ,detta har med lambda sonden som styr bränsle just vid 2000 varv och han sa att det går inte att lura den så den ger fettare bränsle.Hade det varit en Ducati så det var ingen problem men Dynojet har inga program för Guzzi Att den spikar vid 4000 varv han trodde att dom kan fixa det.
Det skadar andå inte att dom provar genom hela ärligheten :wink:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Skriv svar