Jag må vara amatör och Biscaya proffs men det där låter inte riktigt vettigt. En ECU är inte en slitdel. Den kan inte vara lite dålig. Antingen fungerar den eller också fungerar den inte alls. Jag vågar påstå att det inte blir någon som helst skillnad om du byter den.SportGuzzi skrev:Hej, nu har pärlan varit hos Biscaya hela dagen och justerat ECU, TPS och PCIII och det mesta går hyfsat nu. Dock rycker den och bluddrar en del fortfarande på jämn gas och detta menar man på Biscaya att det beror på att ECU´n är kass.
Är det någon i Guzziland som vet var eller hur man kan få tag på en orginal ECU till en V11 -00 till vettiga pengar är jag VÄLDIGT tacksam för tips.
Däremot är mappningen kanske inte helt optimal. Men mappningen i en annan ECU är exakt likadan så det är din PCIII som ska åtgärda det, om något. Feta på lite grann på de krånglande kombinationerna av varvtal och gaspådrag så borde det försvinna.
För mig hjälper det MYCKET att köra med Raceco spec på ventilerna, dvs 0.20/0.25 istället för original 0.10/0.15. Men det är kanske för att mina toppar är så slitna. En annan sak som hjälpte på min hoj var att byta kamkedjespännaren till en Valeo/Stucchi som är mycket hårdare. Men fenomenet finns mer eller mindre på alla Sport 1100 och V11, det allra sista är svårt att få bort och receptet varierar av någon anledning. Det här är italienska kvinnor, vänj dig
Skicka i injector cleaner och 98 oktan och kör som fan så blir det bättre..