vädret idag

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

ja det var fint väder idag, perfekt för en liten shoppingtur på två hjul, dessutom skulle ju min hjälm fixas, visiret lossnade på ena sidan så jag fick tejpa fast det i söndags när jag åkte hem från Eskilstuna :|
Jag fick tipset att åka till mc-boden av guziikjelle, tack för det tipset för jag åkte därifrån med en hjälm som var som ny :D
Jag fick verkligen proffsig hjälp och passade på att shoppa lite annat också :wink:

perfekt att ha i öronen en dag som denna måste ju bli Rob Zombie, http://www.youtube.com/watch?v=CAdUX3R_0EM passar perfekt på en Guzzi 8)

jaja jag vet... "m" skakade på huvudet och kunde inte alls förstå hur man kunde lyssna på musik när man kör omkring på en mc med V-motor :shock: fast jag vet dom som tom har öronproppar, men då lyssnar jag hellre på musik :mrgreen:

I morgon styr jag kosan söderut till Linköping men passar samtidigt på att önska en bra helg för er som åker norrut :P
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
tokker

Inlägg av tokker »

suzzi skrev:
perfekt att ha i öronen en dag som denna måste ju bli Rob Zombie, http://www.youtube.com/watch?v=CAdUX3R_0EM passar perfekt på en Guzzi 8)
hur kan du headbanga o köra samtidigt 8)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada

Inlägg av GuzziKungen »

tokker skrev:
suzzi skrev:
hur kan du headbanga o köra samtidigt 8)
Funkar nog bäst med inthergralhjälm :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

:mrgreen:
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

Mer headbanging :mrgreen: (om man nu händelsevis inte vet vart man ska åka :wink: )

http://www.youtube.com/watch?v=PA8TaIcJ ... re=related
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

så blev det en tur söderut igen, den här gången åkte jag ner öster om valdemarsvik, kom iväg sent som attan så de här småvägarna från norrköping som jag tänkt mig sprack :( så det blev E22 från Norrköping.
Nästa dag då jag skulle hemåt igen så tänkte jag börja med småvägarna, kom iväg ännu senare denna dag förståss men det struntade jag i, började med att svänga in fel och efter en mil dök det upp skyltar som sa att "här sluttar allmän väg" så det blev till att vända eftersom vägen sen slutade i en sjö :mrgreen:
Nåja, skam den som ger sig jag körde vidare och nästa utmaning blev en liten slingrande grusväg som till slut mynnade ut i liite bättre asfaltsväg. Tiden började ju tyvärr rinna ifrån mig så jag blev tvungen att bita i det sura äpplet och ta till höger ut mot Ringarum.
Nästan framme i Norrköping så tänkte jag testa den nya smitvägen via hamnen, började svänga av och skulle växla ner...... ehhh växelpedalen låg stumt och fjädrade inte det minsta... jag hade ju bra fart :oops: så jag kom ju en bit i alla fall men hamnade i ingenstans... bara lördagskvällsstängda affärer och inga växlar....
Min första tanke var att växelvajern gått av :oops: ja va faan, jag är van vid uråldriga moppar ju :mrgreen:
En närmare kontroll visade att jag tappat en mutter och hade en skruv lös :lol: Inte allt för svårt att åtgärda om jag bara hade haft adekvata verktyg :roll: hittade en annan mutter som jag skulle ha kunnat använda om jag bara haft... (registreringsskylten hade ju klarat sig med bara en mutter ett tag ju)
Nåja det gick att trä på den lösa växelföraren på den ledade "prylen" och lägga in en växel och starta på den, det var en hög växeln och snart insåg jag att jag lyckats få i fyran i alla fall så det var ju bare å åk, raka spåret på 55:an lite trafik och grön trafikljus i Katrineholm, några rondeller klarade jag av utan problem men i Strängnäs blev jag ju tvungen att stanna och tanka.
Ringde m och blev informerad om hur lätt det var att bränna kopplingen och att absolut inte starta på högsta växeln. Nåja jag skulle ju vidare så jag körde med mitt trick igen... men den här gången var det ju femman jag startade på... vilket märktes omgående på varvtalet, jag förbannade högt alla d....a rondeller i Strängnäs och höll på att köra ur en av dem... men det var en fin slänt att åka offroad i :mrgreen:
(tur att det inte var nästa för den hade höga stenkanter runt om :shock: )
Väl hemma vid vår infart var det en massa grus på asfalten så jag blev ju tvungen att ta det lungt och fick givetvis stopp i uppförsbacken.... två gånger...... :roll:

Så nu ska jag hotta upp min verktygslåda med några muttrar och nyckel till dem samt isolertejp och ståltråd! :mrgreen:

Dagens musiktips; jag körde igenom mina Pain-album http://www.youtube.com/watch?v=0tNKvWV7 ... re=related på den här turen vilka passade bra att åka till men favvon är ju än så länge Rob 8) http://www.youtube.com/watch?v=voT3jGWUh2o (och särskilt det här albumet)
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?

Inlägg av Guzzi-Leif »

Iofs klarade du ju skivan galant men inte tusan är det roligt att tappa växlingsförmågan!

Jag lyckades få växellänkaget att hoppa i bitar på den första Californien när jag låg i vänstraste körfältet i Münchens stora tunnel. Givetsvis femmans växel och tunneleländet slutar ju i en ganska brant uppförsbacke. Det löste sig det med genom några omogna filhopp åt höger...
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

Så har jag skruvat dit en ny mutter så det blev en liten tur igår, jag "flög" på min örn på två hjul" och resten av familjen på vingar, till Mariefred där vi fikade hos "anna på torget". Bra ställe med fräscha sallader och pannkakor till barnen.
Det var en kall men solig höstdag och skinnkläderna kändes lite kalla men jag njöt ändå av höstluften, solen och alla härliga höstfärger. Sista biten hem ledsagades jag av en silvrig måne och skymmningssol, det var verkligen vackert. <3

Jag passade på att lyssna på lite nyinköpt musik, favoritlåten hittils får nog bli http://www.youtube.com/watch?v=wYTRUhnj ... re=related (klår nästan min favvo Rob :wink: )
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?

Inlägg av Guzzi-Leif »

Visst är våren underbar och sommaren ljuvlig men de vackraste turerna får man ändå klara höstdagar. Tycker jag...
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk

Inlägg av Guzzi-Leif »

Dagens 15 mil med temp mellan 5 och 8 grader och med regnet hängande i luften var vacker. Fast nog var det gott att jag, för första gången denna säsong, tog på mig långkalsongerna.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

ja det är dags att plocka fram allvädersstället och stoppa i alla foder :roll: sist hade jag två par långkallingar på mig :mrgreen:
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64

Inlägg av Tobbe »

Undrar just hur många par långisar Sir Jari kör med när det närmar sig nollan?
(kan meddela att han hade ETT par redan vid +35) :mrgreen:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Kontakt:

Inlägg av suzzi »

det regnar :( :cry:
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

Här var det snöblandat regn i går men i dag verkar det hålla uppe. Få se om jag vågar mig på en liten ridtur idag med tanke på alla tokiga älgjägare som finns i skogarna just nu.
Tina
Fd Redattrice di Giornale
jakal
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.

Inlägg av jakal »

Vatt på kurs i Stockholm. Riktigt höstväder ni hade, :( men på väg till flyget på torsdagen 22-10 vid 16.10 tiden så vad ser jag :shock: jo en Guzzi på väg hem hem med sin frysna ryttare. Någon i klubben? Det var på Armegatan och det var en röd 1100 sport.
V85tt
Skriv svar