Hilfe, Aiu´to, Help, kort sagt hjälp
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Hilfe, Aiu´to, Help, kort sagt hjälp
Jag har fått en förfrågan om hjälp av fyra stycken tyska Guzzister som skall åka hoj i snöland kommande vinter.
De vill ha hjälp med att boka boende på bra (och antagligen prisvärda) ställen. De vill gärna bo tillsammans, så fyrbäddsstugor och liknande är att föredra.
I stället för att jag skall ringa runt på chans så tänkte jag att ni som bor på nedan listade orter kanske kan vara bussiga att komma med bra tips (gärna med kontaktuppgifter). Kanske det finns någon som rentav kan tänka sig ett trevligt besök och har husrum att upplåta?
OBS! Det kan naturligtvis vara boende i närheten av de specificerade orterna.
Tack på förhand, Danke schön / Nicke
1. 28.01.2010 Karlstad
2. 29.01.2010 Orsa
3. 30.01.2010 Östersund
4. 31.01.2010 Storuman
5. 09.02.2010 Lycksele
6. 10.02.2010 Lunde, Kramfors
7. 11.02.2010 Gävle
8. 12.02.2010 Laxå
Kolla in resvägen:
De vill ha hjälp med att boka boende på bra (och antagligen prisvärda) ställen. De vill gärna bo tillsammans, så fyrbäddsstugor och liknande är att föredra.
I stället för att jag skall ringa runt på chans så tänkte jag att ni som bor på nedan listade orter kanske kan vara bussiga att komma med bra tips (gärna med kontaktuppgifter). Kanske det finns någon som rentav kan tänka sig ett trevligt besök och har husrum att upplåta?
OBS! Det kan naturligtvis vara boende i närheten av de specificerade orterna.
Tack på förhand, Danke schön / Nicke
1. 28.01.2010 Karlstad
2. 29.01.2010 Orsa
3. 30.01.2010 Östersund
4. 31.01.2010 Storuman
5. 09.02.2010 Lycksele
6. 10.02.2010 Lunde, Kramfors
7. 11.02.2010 Gävle
8. 12.02.2010 Laxå
Kolla in resvägen:
- Bilagor
-
- Resrutt Claus & Co.gif
- (32.73 KiB) Nerladdad 72 gånger
Ciao / Ne
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Re: Hilfe, Aiu´to, Help, kort sagt hjälp
Är dom skvatt galna

Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
- Anja
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981 - Ort: Norrköping
- Kontakt:
Nej, naiva - och kanske de hoppas på att träffa tomten också...
Nicke, har de berättat för dig hur de kom fram med denna (som Tobbe redan sa) galna idé?? Finns dubbdäck för Guzzis egentligen? Det vore nu min naiva fråga
Annars kan jag bara säga något som "Good night and good luck"...
(En annan tanke, kanske de åker med fyra stycken så att det finns ett chans att en av de kommer fram till målet, lite grann som "Fyra lilla Guzzister åkte ut i snö, då ramlade en ner på isen, brut halsen, så var de bara tre... o.s.v.)
Oki, det är sent nu och dags för sängen - som ni ser börjar jag struntprata ganska mycket... Och det helt utan sprit förresten.
P.S.: Skulle vilja hjälpa med boende, men tyvärr vet inte vi om det finns något bra i närheten av denna orterna. Men det finns alltid Svenska turistföreningen, eller? Och där är boende verkligen fint ibland. Dessutom, om de t. ex. har den "internationaler Jugendherbergsausweis", den tyska motsvarande version av svenska turistföreningens medlemskort, då kan de använder den i Sverige också. Kanske värd att kolla: http://www.svenskaturistforeningen.se/ - finns även på tyska!
Nicke, har de berättat för dig hur de kom fram med denna (som Tobbe redan sa) galna idé?? Finns dubbdäck för Guzzis egentligen? Det vore nu min naiva fråga
(En annan tanke, kanske de åker med fyra stycken så att det finns ett chans att en av de kommer fram till målet, lite grann som "Fyra lilla Guzzister åkte ut i snö, då ramlade en ner på isen, brut halsen, så var de bara tre... o.s.v.)
Oki, det är sent nu och dags för sängen - som ni ser börjar jag struntprata ganska mycket... Och det helt utan sprit förresten.
P.S.: Skulle vilja hjälpa med boende, men tyvärr vet inte vi om det finns något bra i närheten av denna orterna. Men det finns alltid Svenska turistföreningen, eller? Och där är boende verkligen fint ibland. Dessutom, om de t. ex. har den "internationaler Jugendherbergsausweis", den tyska motsvarande version av svenska turistföreningens medlemskort, då kan de använder den i Sverige också. Kanske värd att kolla: http://www.svenskaturistforeningen.se/ - finns även på tyska!
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
I Karlstad skulle jag nog rekommendera vandrarhemmet inpå city http://www.svenskaturistforeningen.se/s ... -Karlstad/
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Anja skrev:Finns dubbdäck för Guzzis egentligen?
Den här klarar sig nog bra i sammanhanget
- Bilagor
-
- SNOWRIDE.jpg
- (52.55 KiB) Nerladdad 175 gånger
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Om inte jag tar helt fel så är väl det där Ottos, vinterleksak.
Men det är några år sen.
Men det är några år sen.
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
De kommer att åka omkring på tre stycken sidvagnsekipage, så de har ett extra hjul som stöd i livet.
Det brukar stadig dyka upp sådana ekipage på Jokkmokks vintermarknad. Jag brukar sällan vara avundsjuk, för under marknaden i Jokkmokk är det snarare regel än undantag att temperaturen ligger mellan 25 och 35 grader (och då förstår ni säkert att vi per automatik plockar bort "minus" i diskussionen i tidsspannet november till April...)
Förövrigt var det ju en annan V11 Sport närvarande på Kristallrallyt förra vintern.
Det brukar stadig dyka upp sådana ekipage på Jokkmokks vintermarknad. Jag brukar sällan vara avundsjuk, för under marknaden i Jokkmokk är det snarare regel än undantag att temperaturen ligger mellan 25 och 35 grader (och då förstår ni säkert att vi per automatik plockar bort "minus" i diskussionen i tidsspannet november till April...)
Förövrigt var det ju en annan V11 Sport närvarande på Kristallrallyt förra vintern.
Ciao / Ne
- Anja
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981 - Ort: Norrköping
- Kontakt:
Wow, bilden är häftig! Prova på att åka med sån vore skoj! Men kanske inte en lang resa på snö...
Lycka till
Lycka till
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Det stämmer och jag kan tala om att den var grym att köraTobbe skrev:Om inte jag tar helt fel så är väl det där Ottos, vinterleksak.![]()
Men det är några år sen.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé