Hej,
hittade det här gamla inlägget, men jag har haft lite liknande problem med min hoj.
Jag har också bytt ut vinkellänkarna, hittade dem här,
http://www.maskindelen.se/maskinkompone ... mutter/240
Finns både höger och vänstergängade. Vinkellänkarna är för övrigt delbara om man tar ut pinnen som sitter intryckt i dem, så man behöver inte dremla, om man inte har slitna kulor då kan man ju byta dem också.
Det som jag undrar över är hur du bytte tätningarna, på undersidan bör det ju inte vara några problem, men på översidan så blir det väl lite svårare.
Måste man plocka bort hela spjällhuset och sedan skruva loss spjället från axeln, kan inte komma på hur man annars skulle kunna göra.
Ska även försöka hitta någon här i Sthlm som säljer shims, jag har också lite glapp upp och ner på axeln, runt 0,5 mm som du hade.
Har lite problem med att kalibrera, när jag tycker att jag har fått till det bra så blir tomgången för hög och går inte att sänka lägre, får köra med stängda bypass skruvar, men ändå
så blir det för hög tomgång ,1200 - 1500. Jag börjar med att lossa tvärstaget emellan spjällhusen och justera det så att båda spjällen helt stängda utan att öppnas något.
Sedan så gör jag en grovjustering genom att justera staget tills jag har fått skaplig balans mellan sidorna, låser sedan staget och finjusterar med justerskruven på vänstersidan, inte stoppskruven för för spjället, den vet jag att man inte får röra
Kör med en Twinmax för synken och Guzzidiag för TPS reset.