Demonterade "axelhylsan" och innerringen i går kväll. Ringen är mycket riktigt 20x25x18.
Innanför lagret ligger ett shims med samma innerdiameter som axelhylsan, både lagrets och innerringens insida lär ligga an mot det.
Sett från svingen (uppifrån i bild) på sprängskissen 15-02 i Raz inlägg 22 sep 2010, 19:11:
1. Bricka
2. Innerring
3. Nållager
4. Shims
Shimset kan inte ramla ut med mera än att man delar slutväxeln, eftersom det har större ytterdiameter än öppningen mot insidan. Ligger alltså innanför slutväxelns hus och borde nog varit ritat på insidan av huset i sprängskissen.
Tillägg: Under kvällen funderade jag på vad jag skrivit tidigare i dag och Rasmus i går:
Raz skrev:De två millimetrarna motsvaras väl av den stora brickan
samt för länge sedan:
Raz skrev:Jag försöker minnas detaljer: Jag (tror att jag) minns nu att den stora brickan som täcker det där yttre nållagret, den kan jag nätt och jämt snurra på med bakaxeln åtdragen.
Du menar en bricka som ligger mellan lagret och distanhylsan? Alltså i ordningen [Slutväxelhus med lager - Bricka - Distanhylsa - Sving]
Slog mig just ... någon sådan bricka fanns ju inte där när jag demonterade! Förklarar i så fall spelet.
Ursäkta min ouppmärksamhet, borde ha förstått det för länge sedan.
Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.