Min V7S -12 (med "nya" motorn) gör det. Vid 3700-3800 är det slagborrmaskin vid pådrag. Överallt annars i registret går den fint. Är alla såna? Det kanske är motorns inbyggda resonanspunkt? Det är inget stort problem, jag är mest nyfiken. Brukar det vara idé atht balansera smallblockarna?
//Olof
Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?
Moderator: Moderatorer
-
H-O
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 131
- Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
- Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler - Ort: Ullånger
Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?
Jo, min har också lite darr vid dom varvtalen. Fast det stör inte mig
Jag är van vid vibbar då jag kört mest 2 cylindrigt i mitt liv.
Värsta hojen jag ägt vad gäller vibrationer var en 3 cylindrig Yamaha XS 850 -80 som jag köpte flång ny. Såna där
högfrekventa som gjorde att det pirrade i händerna långt efter att man kört. Sålde den efter en sommar....
Den tristaste hoj jag ägt var en Gold wing -81.Sålde den efter en sommar....
Värsta hojen jag ägt vad gäller vibrationer var en 3 cylindrig Yamaha XS 850 -80 som jag köpte flång ny. Såna där
högfrekventa som gjorde att det pirrade i händerna långt efter att man kört. Sålde den efter en sommar....
Den tristaste hoj jag ägt var en Gold wing -81.Sålde den efter en sommar....
- ekoxen
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 555
- Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
- Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10
Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES - Ort: Hammar, Kungälv
Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?
Kan det inte beror på obalans mellan cylindrarna? En trottelsykronisering är kanske medicinen?
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
- poon
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 143
- Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
- Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006 - Ort: Vårberg STHLM
Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?
Det är väl bara ett trottelhus på de nya V7 modellerna, så det går väl inte att göra någon synkronisering av cylindrarna på dem.