Inga problem tänkte jag, har ju ett laddat MC batteri stående.
Men jag råkade sätta + och - på fel poler (Såg inte att startkablarna var korsade och båda är svarta)
Så jag satte fast båda kontakterna innan jag upptäckte att det blivit felkopplat, satte även på tändning och tryckte på start, utan resultat.
Hojen startade efter att jag satt kontakterna på rätt poler och när jag kollar volt i instrumentpanelen så visar det på 14,2 V.
Men jag är lite orolig för att något tagit skada ev felkopplingen, men dioderna på generatorn ser väl ut att ha klarat sig eftersom det visar 14,2 V.
Är det något annat man bör kolla?
Ska sätta röd tejp på den ena kabeln när jag kommer hem så jag inte gör om samma misstag igen.